نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت:

انتقاد از اقدام عربستان در تعطیلی مراسم حج امسال

    کد خبر :727718

حجت‌الاسلام‌ سید عبدالفتاح نواب در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم ابراز کرد: ما برای برگزاری حج با رعایت پروتکل‌های بهداشتی چند نامه و راهکار به مسوولان عربستان ارسال کردیم که هیچ‌وقت به آن‌ها توجهی نشد.

وی یادآور شد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌شد حج امسال با حفظ فاصله‌گذاری و با حضور افراد کمتری برگزار شود اما برنامه‌های حج امسال توسط کشور عربستان تعطیل‌شده است.

نواب اضافه کرد: امسال قرار بود ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر زائر ایرانی در آیین حج تمتع اعزام بشوند که درمجموع ۷۳ هزار نفر برای حضور در این مراسم ثبت‌نام کردند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: از نگاه امام رضا(ع) اهمیت فریضه حج در تأثیرگذاری آن در ابعاد شخصی، اجتماعی و سیاسی است.

نواب افزود: ازنظر امام رضا(ع) حج چنان تاثیری در عالم خلقت دارد که حتی افرادی که موفق به گزاردن حج نشدند و در نقاط دوردست جهان زندگی می‌کنند نیز بهره‌مند می‌شوند.

وی یادآور شد: ازآنجایی‌که امروز حج در جایگاه واقعی خود انجام نمی‌گیرد مسلمانان جهان از حل کردن مشکل فلسطین عاجز مانده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: اگر حج به همان طریق ابراهیمی و اصیل خود انجام بگیرد می‌تواند مشکلات جهان اسلام مانند فلسطین، سوریه، عراق و غیره را برطرف کند.

به گزارش ایرنا،وی با اشاره به اهمیت زیارت امام رضا(ع) گفت: طبق روایات ارزش زیارت امام هشتم(ع) از زیارت سایر ائمه بیشتر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید