امسال هیچ پزشکی ماهانه ۷۰ یا ۸۰ میلیون تومان دریافتی نداشته است/ به نظر قاضی‌زاده هاشمی کفاف نمی‌دهد!

    کد خبر :458106

چند وقتی است، شایعه استعفای وزیر بهداشت قوت بیشتری به خود گرفته و حتی برخی نمایندگان مجلس و سیاستمداران، گزینه‌هایی را به عنوان جانشین وی معرفی کرده اند که در میان این افراد، نام‌های آشنایی مانند نوبخت، برادر رئیس سازمان برنامه و بودجه و باقر لاریجانی به چشم می‌خورد.

به گزارش تابناک؛ با اینکه مجلس جزو نهاد‌هایی است که اخبار آن معمولا با سرعت بیشتری به گوش ساکنانش می‌رسد، نمایندگان هنوز این خبر را با تردید تأیید کرده و برخی همچنان از جزئیات آن اظهار بی اطلاعی می‌کنند.

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون درمان و بهداشت مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره استعفای وزیر بهداشت و درمان اظهار داشت: بنده از این موضوع بی خبرم و اطلاعی ندارم.

نماینده مردم زاهدان در واکنش به مطرح شدن نام برخی افراد به عنوان سرپرست وزارت بهداشت و درمان، خاطرنشان کرد: قطعاً رئیس جمهور باید نخست استعفای وزیر را بپذیرد و سپس در مورد سرپرست این وزارتخانه بحث شود؛ در حالی که روحانی هنوز استعفای وی را نپذیرفته است. برداشت بنده این است که در شرایط کنونی، جابجایی وزیر مشکلی را حل نخواهد کرد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این که گفته می‌شود وزیر به دلیل اختلافات مالی و کمبود بودجه استعفا داده است، گفت: وزیر ادعا دارد با منابع مالی که در بودجه پیش بینی شده، نمی‌تواند پاسخگوی نیاز این وزارت خانه باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود، بیشترین افزایش درآمد در زمان وزارت هاشمی رخ داده و عدم توان افزایش بیش از این میزان از دلایل استعفای وزیر است، گفت: این حرف ناحق است. یک نفر آمده، حرف غیر منطقی گفته و همه دنباله رو وی شده اند. الان برخی پزشکان دوازده ماه است، پولی دریافت نکرده اند.

این نماینده همچنین در پاسخ به این که موضوع کارانه‌های نجومی و درآمد‌های بالای پزشکان حتی از سوی نایب رئیس مجلس بار‌ها مطرح شده است، گفت: خیلی‌ها حرف بی ربط می‌زنند. من هم ممکن است از این حرف‌ها بزنم. رئیس و نایب رئیس مجلس بودن دلیل بر درست بودن یک حرف نبوده و سخنان نمایندگان نیز وحی منزل نیست.

از اول سال که افزایش حقوق‌ها را پلکانی کرده اند، هیچ پزشکی ۷۰ یا ۸۰ میلیون تومان دریافتی نداشته است. از آن سو، این مبالغ هم که به کسی پرداخت نمی‌شود. پولی که باید سه سال پیش به پزشک می‌دادند، باید با دلار ۱۰۰ تومان می‌دادند، اما اکنون دلار ۱۴ هزار تومان شده است.

وی در پاسخ به این که دلار سه سال پیش ۱۰۰ تومان نبوده و بالای ۳۰۰۰ تومان بوده و اکنون نیز ۱۴ هزار تومان نیست، گفت: شما منطق ندارید، خیلی از پزشکان ما در حال خروج از کشور هستند و کشور‌هایی همچون اسکاندیناوی و استرالیا، پزشکان ما را روی هوا می‌زنند، چرا؟ چون این پزشک مفت به پای آن‌ها درمی آید.

قوانین ما مشکل دارد. قرار بود در قانون پزشکان تمام وقت کار کنند و پول مناسب بگیرند؛ اما بعد از مدتی دیدند پول نمی‌دهند و کم کم به این نتیجه رسیدند که قوانین در ایران ثباتی ندارد و نمی‌دانیم، این قانون که امسال گذاشته اند سال دیگر خواهد بود یا نه!

در پایان این پرسش مطرح است: دلیل استعفای وزیر چیست؟ او که در این مدت، هر کاری در توان داشته برای پزشکان انجام داده و درآمد آن‌ها چندین برابر شده و تعرفه‌ها هر سال افزایش داشته، ولی هنوز هم پزشکان اعتراض دارند؛ چرا؟ وی در این باره و در پاسخ این پرسش می‌گوید: این گونه که می‌گویند، نیست. به هر حال این بودجه به نظر قاضی زاده هاشمی کفاف نمی‌دهد و به همین دلیل شاید قصد استعفا دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید