بازتاب ایران

المانیتور: تهران بابت کرونا تعطیل شد/ اویل پرایس: آمریکا، ایران را با تحریم های جدید تهدید می کند/ اسپوتنیک: روسیه از هند و ایران برای مذاکرات صلح افغانستان دعوت کرد/ اورشلیم پُست: آیا تصاویر ماهواره ای تاسیسات هسته ای ایران مسدود شده است؟

    کد خبر :829505

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل پایگاه خبری المانیتور، نشریه اویل پرایس، خبرگزاری اسپوتنیک و روزنامه اورشلیم پُست با تأکید بر موضوعاتی چون تهران بابت کرونا تعطیل شد، آمریکا، ایران را با تحریم های جدید تهدید می کند، روسیه از هند و ایران برای مذاکرات صلح افغانستان دعوت کرد، آیا تصاویر ماهواره ای تاسیسات هسته ای ایران مسدود شده است؟ نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

المانیتور: تهران بابت کرونا تعطیل شد

پیک پنج کرونا که گفته می شود شیوع آب به علت ورود نوع جهش یافته ویروس کرونا (دلتا) است، باعث شد مسئولان تصمیم به تعطیلی شش روزه تهران و البرز بگیرند.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: تهران دور دیگری از تعطیلی در اثر ویروس کرونا را آغاز کرد.

ادامه می دهد: ایران موج جدیدی از محدودیت ها را در مناطق قرمز و همچنین پایتخت اعلام کرده است.

افزوده است: در حالی که ویروس کرونا در کشور همچنان رو به افزایش است، تهران یک هفته محدودیت جدید را اعلام کرد.

همچنین افزوده است: آمارهای ابتلا و فوت در اثر ویروس کرونا در ایران در حال افزایش است و به بیش از 27000 ابتلا در روز رسیده است.

کرونا

در پایان این پایگاه خبری مدعی شده است ایران در تامین واکسن ناموفق بوده است و وعده ها درباره تامین و تزریق واکسن محقق نشده است.

اویل پرایس: آمریکا، ایران را با تحریم های جدید تهدید می کند

توقف مذاکرات هسته ای این گمانه که ممکن است این مذاکرات بدون نتیجه باقی بماند را تقویت کرده است، در این میان صحبت از اعمال فشارهای جدید از سوی آمریکا رواج پیدا کرده است.

نشریه اویل پرایس در این باره نوشت: در صورت عدم دستیابی به توافق هسته ای، آمریکا با تحریم های جدید ایران را تهدید می کند.

ادامه می دهد: شش ماه از ریاست جمهوری جو بایدن گذشت و امیدها برای بازگشت به توافق هسته ای و لغو تحریم ها از سوی ایالات متحده در حال رنگ باختن است.

افزوده است: ایالات متحده درحال بررسی محدودیت های فروش نفت ایران به چین است، همچنین مقامات آمریکایی گفته اند در صورت عدم موافقت دولت جدید ایران با بازگشت به توافق هسته ای، تحریم های جدید اعمال خواهد شد.

تحریم

در پایان این نشریه تاکید دارد که این فشارها از سوی ایالات متحده برای مجاب کردن دولت جدید ایران به بازگشت به برجام است.

اسپوتنیک: روسیه از هند و ایران برای مذاکرات صلح افغانستان دعوت کرد

با قطعی شدن خروج نیروهای ایالات متحده از افغانستان ابتکارهای منطقه ای و بین المللی زیادی برای ایجاد صلح در افغانستان اندیشیده شده است، تلاش می شود همه بازیگران دارای نفوذ در افغانستان وارد این روند صلح شوند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: روسیه هند و ایران را دعوت کرد تا به مذاکرات صلح افغانستان بپیوندند.

ادامه می دهد: گروه متشکل از روسیه، ایالات متحده، چین و پاکستان از سال 2019 تاکنون هشت بار جلسه داشته است و آخرین جلسه در 30 آوریل سال جاری در دوحه برگزار شده است.

افزوده است: روسیه روز چهارشنبه احتمال حضور هند و ایران در مذاکرات را تکرار کرد، سخنگوی سفارت روسیه در دهلی نو گفت که داشتن تهران و دهلی نو به عنوان اعضای گروه بین دولتی باعث تقویت بیشتر ظرفیت های آن خواهد شد.

افغانستان

در پایان این خبرگزاری با تاکید بر اهمیت حضور دو کشور ایران و هند، آورده است که با توجه به وخیم تر شدن اوضاع در افغانستان، وظیفه شکل دادن به یک اجماع منطقه ای برای حمایت از مذاکرات داخل افغانستان اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

اورشلیم پُست: آیا تصاویر ماهواره ای تاسیسات هسته ای ایران مسدود شده است؟

برخی رسانه های اسرائیلی مدعی هستند، حوادث چند ماه گذشته در تهران، کرج و نطنز که انگشت اتهام خرابکاری در همه موارد به سمت اسرائیل بوده است، توسط خدمات ماهواره ای ایالات متحده مسدود شده است و تصاویر آن ها منتشر نمی شود.

روزنامه اورشلیم پُست در این باره نوشت: آیا فیلم ماهواره ای از تاسیسات مورد حمله در ایران مسدود شده است؟

ادامه می دهد: این امکان وجود دارد که خدمات ماهواره ای آمریکا تصاویر تاسیسات هسته ای ایران در نطنز را مخفی نگه داشته باشد.

افزوده است: همیشه در موضوع تصویر برداری ماهواره ای مسائل فنی وجود دارد که امکان اظهار نظر قطعی را سخت می کند، اما با توجه مدت زمان زیادی که از حمله به تاسیسات هسته ای ایران گذشته، طبیعی نیست این تصاویر به روز نشده است.

تاسیسات هسته ای

در پایان این روزنامه مدعی شده است دولت ایالات متحده قصد دارد با ایران به توافق برسد و ممکن است از طریق محدود کردن این تصاویر بخواهد، زمینه برای کاهش اختلافات را ایجاد کند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید