افزوده شدن سالانه ۷۰۰ هزار نفر به آمار سالمندان کشور

    کد خبر :483144
سالمندان

رییس سازمان بهزیستی کشور از گسترش خانه‌های حمایتی سالمندان خبر داد و گفت: این خانه‌ها با مراکز نگهداری سالمندان متفاوت هستند و ساختاری شبیه خانواده دارند.

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه افتتاح خانه حمایتی سالمندان “۱۷ شهریور” سنندج گفت: در این خانه‌ها، تعداد محدودی سالمند به طور مثال ۱۰ سالمند زندگی می‌کند و شرایط آنها مانند خانه است.

وی تصریح کرد: جمعیت سالمندان در کشور در حال حاضر از هشت میلیون نفر فراتر رفته است و نرخ رشد سالیانه سالمندی در کشور ۳.۸ درصد است.

به گزارش ایسنا،رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت سالمند در آینده و اینکه سالانه ۷۰۰ هزار سالمند به جمعیت سالمندان کشور افزوده می‌شود، گسترش خانه‌های حمایتی سالمند یکی از طرح‌های خوب برای ارتقای کیفیت زندگی سالمندان به شمار می‌رود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی، قبادی دانا در پایان با اشاره به اینکه شرایط خاصی برای ورود سالمندان به خانه‌های حمایتی وجود ندارد و ورود آنها به صورت داوطلبانه خواهد بود یادآور شد: در ۳۰ سال آینده از هر سه نفر در کشور یک نفر سالمند خواهد بود؛ بنابراین باید سرعت انجام برنامه‌ها در حوزه سالمندی را افزایش داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید