میزان افزایش «حق عائله مندی» و «اولاد» بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

    کد خبر :799458

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، پرداخت مناسب و به موقع مستمری بازنشستگان را تکلیف این سازمان برشمرد و اظهار کرد: امسال ماهانه ۱۵ هزار میلیارد تومان برای مستمری بازنشستگان پرداخت می‌کنیم.

مصطفی سالاری در جلسه اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیران کل تامین اجتماعی استان‌ها برگزار شد، افزود: افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری است و ما نیز همان افزایش ۱۳۰ درصدی بازنشستگان کشوری از اسفند ۹۸ تا فروردین ۱۴۰۰ را لحاظ کردیم.

وی با اشاره به اینکه در صورتی که فرمول افزایش حقوق بازنشستگان کشوری را اجرا می‌کردیم و مستمری را معادل ۹۰درصد حقوق شاغل همسان پرداخت می‌کردیم، دریافتی غالب بازنشستگان تامین اجتماعی کمتر می‌شد و در این صورت هزینه سازمان تامین اجتماعی کاهش می‌یافت، اما با توجه به شرایط اقتصادی بازنشستگان، سعی شد بهترین روش برای افزایش مستمری مستمری بگیران لحاظ شود.

سالاری در خصوص اختصاص ۸۹ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰برای سازمان تامین اجتماعی توضیح داد: این میزان مربوط به رد دیون و تعهدات جاری دولت به سازمان تامین اجتماعی است و تنها به اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان اختصاص ندارد البته ما از آن برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان، بهبود درمان و سایر تعهدات استفاده می‌کنیم.

به گزارش دانشجو، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تقدیر از تلاش‌های دولت و مجلس برای ارتقای وضعیت معیشت بازنشستگان گفت: از زحمات و پیگیری‌های دکتر نوبخت، رئیس سازمان برنامه وبودجه، دکتر دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی و آقای شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه تشکر می‌کنیم. رئیس جمهور نیز همواره بهبود پرداختی بازنشستگان را متذکر می‌شوند و هیات دولت به خوبی در این زمینه اقدام کردند. مجلس نیز همراهی خوبی با سازمان تامین اجتماعی داشت که جای تقدیر دارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خطاب به مدیران بیمه‌ای استان‌ها تاکید کرد: باید ابهامات پیش آمده برای بازنشستگان در مورد میزان افزایش مستمری و متناسب سازی حقوق شان به شکل دقیق پاسخ داده شود.

مهرداد قریب، معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی در این جلسه با بیان اینکه بعد از دستور دکتر سالاری برای اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان، این معاونت مطالعات تخصصی را آغاز کرد، گفت: برگزاری جلسات و برنامه ریزی و اخذ نظرات شرکای اجتماعی انجام شد. همواره سازمان تامین اجتماعی تلاش می‌کند خدمات بهتری به مستمری بگیران ارائه کند، زیرا این مهم را یک اولویت می‌داند.

قریب با اشاره به اینکه کل هزینه ماهانه مستمری در اسفند سال ۹۸ به میزان ۶۶۰۰ میلیارد تومان بوده است، افزود: این رقم در اسفند سال گذشته به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید و در فروردین امسال که افزایش سالیانه ماده ۹۶ و متناسب سازی مرحله دوم حقوق بازنشستگان انجام می‌شود، هزینه مستمری ماهانه این سازمان ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌شود.

وی تصریح کرد: با افزایش‌های امسال، رشد مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی نسبت به اسفند سال ۹۸ افزایش ۱۳۴ درصدی را نشان می‌دهد که نسبت افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان با افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال جاری برابر شده است.

قریب در ادامه به تشریح پرداخت بازنشستگان در دوسال گذشته پرداخت و گفت: در اسفند ۹۸ پرداختی بازنشسته تامین اجتماعی حداقل بگیر با ۳۰ سال سابقه یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان بود با اعمال متناسب سازی مرداد به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار رسید و با متناسب سازی امسال دریافتی آن‌ها ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی افزود: بازنشسته ۲۰ سال سابقه در اسفند دوسال قبل، یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود با متناسب سازی حقوق مرداد به ۲ میلیون و۴۰۰ هزار تومان رسید. با افزایش‌های امسال دریافتی آن‌ها ۳ میلیون و۹۰۰هزار تومان می‌شود.
وی اظهار کرد: بخشی از متناسب سازی حقوق بازنشستگان در بن معیشت، بخشی دیگر در حق مسکن و بخشی در عائله مندی بوده است. حق عائله مندی بازنشستگان تامین اجتماعی به میزان ۳۷۰ هزار تومان و حق اولاد به رقم ۹۶ هزار تومان به ازای هر فرزند در سال جاری افزایش می‌یابد.

قریب گفت: حقوق بازنشستگان سایر سطوح از ۷۵ درصد زمان برقراری مستمری کمتر نخواهند گرفت.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته در تابستان مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان پرداخت می‌شد، افزود:، اما امسال بازنشستگان حقوق فروردین خود را با اعمال افزایش سالیانه و متناسب سازی مرحله دوم دریافت می‌کنند.

عادل دهدشتی، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه با اشاره به پیگیری‌ها برای اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: امروز در این جلسه نظرات مدیران استان را دریافت می‌کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دهدشتی با اشاره به اهمیت موضوع بازنشستگان و مسائل آن‌ها برای سازمان تامین اجتماعی افزود: آماده دریافت نقطه نظرات مدیران استان‌ها هستیم و دیدگاه‌های آن‌ها را مورد توجه قرار می‌دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید