اعلام وضعیت اضطراری در اوکراین

    کد خبر :890445
اعلام وضعیت اضطراری در اوکراین

دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین از اعلام وضعیت اضطراری در این کشور خبر داد.

«الکسی دانیلوف»، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین اعلام کرد که «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری این کشور دستور اعمال وضعیت اضطراری در سراسر این کشور غیر از جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را صادر کرده است.

دانیلوف در یک نشست خبری گفت: «وضعیت اضطراری از امروز‌ برای مدت ۳۰ روز اعمال می‌شود و امکان تمدید آن تا ۶۰ روز وجود دارد».

وی با بیان اینکه تدابیر اعمال شده بر اساس وضعیت اضطراری در مناطق مختلف متفاوت بوده و در مرزهای روسیه و بلاروس شدیدتر خواهد بود، تاکید کرد که صحبت درباره تقویت اقدامات برای حفظ نظم عمومی همراه با امکان اعمال محدودیت در حرکت حمل و نقل و بازرسی وسایل حمل و نقل و مدارک افراد است.

دبیر شورای امنیت ملی اوکراین با این وعده که این اقدام تقریبا بر زندگی شهروندان تأثیری نخواهد گذاشت، تاکید کرد که این تصمیم با هدف تضمین امنیت کشور و به عنوان یکی از ابزارهای پاسخ به اقدامات روسیه اتخاذ شده است.

به گزارش ایلنا، وی تاکید کرد که دولت در صورت لزوم فورا حکومت نظامی را اعمال خواهد کرد، اما هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است و همچنین احتمال اعمال منع آمد و شد در برخی مناطق در صورت لزوم وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید