اعلام محکومیت ۳ مفسد اقتصادی

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۳:۵۸
    کد خبر :708269

غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری که امروز بصورت مجازی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، گفت: در این ایام کرونایی برخی پرونده‌ها رسیدگی شد. در همین زمینه ابراهیم زابلی پیله رود به جرم اخلال در نظام تولیدی کشور از طریق سو استفاده عمده از فروش غیر مجاز مواد اولیه سهمیه‌ای پتروشیمی در بازار آزاد و پرداخت رشوه به ۱۰ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از خدمات دولتی و ضبط مبلغ ۲۴۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون و ۷۶۴ هزار و ۷۶۰ ریال محکوم شده است. همچنین نوید محمودی فرزند مسعود به جرم اخلال در نظام تولیدی کشور از طریق فوق، به ۵ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و ضبط مبلغی، رضا عیوض زاده که متأسفانه بازرس وزارت صمت بوده به جرم اخلال در نظام اقتصادی از طریق اخذ رشوه و فراهم ساختن مواد پتروشیمی خارج از شبکه به ۶ سال حبس محکوم شده است.

وی یاداور شد: هیئت‌های نظارت به بخش‌های مختلف که محل ماموریت‌شان بود اعزام شدند و در سال ۹۸، چهار هزار و ۹۱۵ مورد بازرسی توسط هیئت‌های حقوق شهروندی انجام شد و ۴۳ نفر از پرسنل تنبیه شدند. گام مهم ما در سال ۹۸ و ۹۹ حفظ کرامت و ارزش‌های اسلامی و انسانی است که با صدور دستورالعمل قوه قضائیه به دنبال این هستیم که کرامت قاضی، دادگاه، مردم (شاکی و متهم) و کرامت شهود و هر کسی که به مراجع قضایی مراجعه می‌کند مورد حفاظت قرار بگیرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره گزارشگر ویژه سازمان ملل که گفته ایران در اعطای مرخصی به زندانیان تبعیض قائل شده است گفت: اقدام جمهوری اسلامی هم در سلامت زندانیان و هم امنیت زندان‌ها و هم در اعطای مرخصی به زندانیان یک اقدام الگو و نمونه و برجسته در همه نظام‌های حکمرانی است. خوب است امثال این آقای به اصطلاح گزارشگر حقوق بشر، گزارش بدهد در آمریکا و انگلیس و سایر کشور‌های اروپایی که شیوع کرونا بیشتر از ایران بوده در مورد زندانیان چه کردند؟ ما هیچ گزارشی از اعطای مرخصی و مساعدت برای زندانیان در دوره کرونا از کشور‌های مدعی نشنیدیم. کسانی که عملکرد صفر دارند مورد بازخواست قرار نمی‌گیرند و ما که عملکرد فوق العاده عالی داریم مدعی می‌شوند عملکرد ما تبعیض آمیز بوده است. کسی که نمره خودش صفر است، از کسی که نمره بالای ۲۰ دارد سوال نمی‌کند و ادعای تبعیض نباید داشته باشد.

وی تاکید کرد: قوه قضائیه به عدالت رفتار کرده است و هیچ فرقی بین تابعیت‌ها نگذاشتیم. در مرخصی اخیر بیش از هزار نفر تبعه بیگانه را مرخصی دادیم. برخی از اتباع همین کشور‌های مدعی در زمره کسانی بودند که به مرخصی رفتند. ما دوتابعیتی را به رسمیت نمی‌شناسیم و ملاک ما در اعطای مرخصی نوع جرم و میزان مجازات و مخاطراتی که فرد می‌تواند برای جامعه داشته باشد و میزان تحمل و داشتن وثیقه بوده است.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره اظهارنظر رئیس اتحادیه بارفروشان مبنی بر اینکه انحصار لیموترش در اختیار ۵ نفر است و آیا اسامی آن‌ها به قوه قضاییه اعلام شده است گفت: اسامی به قوه قضائیه اعلام نشده است، اما مطلع شدم در استان فارس همکاران‌مان توانستند بخش قابل توجهی از این انبار‌ها را شناسایی کنند. از روز گذشته امر بارگیری و توزیع لیمو‌های انبار شده آغاز شده و پیش‌بینی می‌کنیم با این اقدام در روز‌های آتی شاهد کاهش قیمت لیمو باشیم. حتما پیگیری‌های لازم را برای اعلام اسامی این ۵ نفر انجام می‌دهیم، زیرا احتکار مایحتاج مردم اگر به صورت عمده باشد، جرم است و به صورت خرد نیز در اختیارات تعزیرات حکومتی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید