اعزام ۲ گروه ارزیاب به منطقه زلزله‌زده مراوه تپه گلستان

    کد خبر :748673

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از اعزام دو گروه ارزیاب واکنش سریع به منطقه زلزله‌زده مراوه تپه در مرز ترکمنستان و گلستان به منظور ارزیابی اولیه زلزله بوقوع پیوسته در این منطقه خبر داد.

محمد باقر محمدی افزود: پس از کسب وقوع خبر زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در مرز ترکمنستان و گلستان – حوالی مراوه تپه (گلستان) بلافاصله ستاد بحران در مرکز کنترل و هدایت عملیات سازمان امداد و نجات تشکیل و با هماهنگی های انجام شده، دستورات لازم برای اعزام گروه های ارزیاب هلال احمر از نزدیک ترین پایگاه امداد و نجات به منطقه وقوع زلزله صادر شد.

وی توضیح داد: اکنون گروه های ارزیاب هلال احمر در حال عزیمت به منطقه وقوع زمین لرزه هستند تا به بررسی خسارات احتمالی این زمین لرزه بپردازند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: طبق اطلاعات ارزیابی شده اولیه که در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفته تا شعاع ۱۵ کیلومتری ما سه روستا را داریم که این روستاها از سوی نیروهای واکنش سریع اعزامی هلال احمر ارزیابی خواهند شد و گزارش نهایی از خسارت یا تلفات احتمالی این زمین لرزه را به محض تکمیل اطلاعات اعلام خواهیم کرد.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) مرز ترکمنستان و گلستان – حوالی مراوه تپه (گلستان) را لرزاند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشور وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمان وقوع این زمین لرزه ساعت ۹ و ۱۶ دقیقه و ۵۲ ثانیه و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

براساس این گزارش، مختصات جغرافیایی این زمین لرزه ۵۵.۹۸ درجه عرض جغرافیایی و ۳۸.۰۹ درجه طول جغرافیایی بوده است.

همچنین نزدیک ترین شهرها به مکان این زمین لرزه در ۲۱ کیلومتری مراوه تپه (گلستان)، ۵۰ کیلومتری گرماب (خراسان شمالی) و ۵۰ کیلومتری گلی داغ (گلستان) و نزدیک ترین مراکز استان ها ۱۳۷ کیلومتری بجنورد و ۱۹۴ کیلومتری گرگان اعلام شده است.

هنوز از خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی دریافت نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید