اصلاح‌طلبان به کجا می‌روند؟ عارف ساز جدایی را کوک می‌کند؟/اصلاح‌طلبان خود را با چسب به همدیگر وصل نگه داشتند

    کد خبر :80115

ناصرایمانی فعال سیاسی اصولگرا بر این عقیده است که وضعیت اصلاح طلبان و فراکسیون امید اصلا خوب نیست و هرچه جلو تر می‌رویم این اختلاف نظرها بیشتر خواهد شد.
ناصرایمانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت و گو با نامه نیوز؛ به وضعیت نامناسب فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: ما یک مشکل کلی داریم و آن این است زمانی که نمایندگان به صورت فراکسیونی وارد مجلس می‌شوند، پس از مدت کوتاهی از آن جدا می‌شوند و وارد سایر فراکسیون‌ها می‌شوند؛ این‌گونه مشکلات مختص فراکسیون و لیست امید نیست و در سال‌های گذشته نیز شاهد چنین مواردی بوده‌ایم؛ البته اینگونه موارد در نمایندگان شهرستان نمود بیشتری دارد .

ایمانی با بیان اینکه فراکسیون امید با مشکلات و چالش‌های بسیاری روبه رو است،خاطرنشان کرد: این چالش‌ها دلایل مختلفی دارد از جمله اینکه این برخی از این نمایندگان سوابق مدیریتی، تحصیلات بالا و اطلاعات کافی نیستند و به همین دلیل دکتر عارف را برای اداره فراکسیون با مشکلات بسیاری مواجه می‌کنند.

وی ادامه داد: دلیل دیگری که فراکسیون امید را مشکل مواجه کرده این است که فراکسیون امید در یک‌سال و نیمی که از ورودشان به مجلس می‎گذرد انتظار داشتند که حمایت و توجه بیشتری را از سمت آقای روحانی و کابینه ببینند؛ در حالی که اینگونه نشد؛ همین موضوع باعث تضعیف بیشتر فراکسیون امید است.

ایمانی با اشاره به گله‌های اخیر عارف از چینش کابینه و انتخاب وزرا گفت: در مجموع معتقدم اگر یک دما سنج را در فراکسیون امید بگذاریم، وضعیت خوبی را شاهد نخواهیم بود.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: هر چقدر که یک جریان سیاسی قدرت زیادی را در حکومت به دست می‌آورد، آرام آرام اعتراضات و سازهای جدایی کوک می‌شود.این موارد همیشه رخ می‌دهد؛اکنون نیز اصلاح‌طلبان هم ریاست‌جمهوری را در دست دارند هم شورای شهر و هم مجلس را !این مسائل قاعدتا به صورت تدریجی باعث جدایی‌ها و اعتراضات می‌شود. از آنجایی که دکتر عارف فرد مستقلی است و اخیرا اعتراضاتی را هم داشتند، انتظارم از ایشان این است که اعتراضات بیشتری را داشته باشند؛ حتی ممکن است که اعتراضات کار را به جایی ببرد که عارف فعالیت جدیدی را در جریان اصلاح طلبی به راه بیاندازد.

ایمانی با بیان اینکه اگر دکتر عارف و دیگر چهره های سرشناس اصلاح طلب بخواهند ساز جدایی بزنند قطعا خوشایند نخواهد بود؛ تصریح کرد: بزرگان جریان اصلاحات تا یک زمانی می‌توانند از رخ دادن چنین اتفاقاتی جلوگیری به عمل بیاورند و اگر اختلافات بیشتر شود به طبع امکان جلوگیری هم وجود نخواهد داشت.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: دامنه ایجاد این اختلافات و اعتراضات را ما کم کم در مجلس و سایر نهادها خواهیم دید. اصلاح طلبان اکنون خودشان را با چسب به یکدیگر نگه داشته اند، یعنی خودشان را به همدیگر چسب زده اند تا انسجام داشته باشند؛ اما واقعیت این است که در درون اختلافات زیادی را هم با یکدیگر و هم با دولت دارند. این اختلافات نظرات هرچه جلوتر می رویم بیشتر خواهد شد.

ناصر ایمانی با تاکید بر اینکه طیف اصلاح‌طلبان طیف وسیع و بزرگی است، خاطرنشان کرد: جریان های مختلفی در این جریان بزرگ وجود دارد؛ از سکولار تا منتقدان به نظام. به همین دلیل اختلاف نظرها بسیار است؛ و از زمانی که قدرت را به دست گرفته اند هم اختلافاتشان نمایان تر شده و امکان جدایی نیز وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید