اشتباه مرکز آمار انگلیس در محاسبه رشد اقتصادی این کشور

    کد خبر :314946

مرکز آمار انگلیس اعلام کرد در سه ماهه نخست سال، اقتصاد انگلیس به جای ۰.۱ درصد قبلی رشدی ۰.۲ درصدی داشته است.

کارشناسان آماری دولت انگلیس دلیل این اشتباه را آمارهای ناقص از رشد بخش ساخت و ساز عنوان کردند. انتشار خبر مثبت از رشد اقتصادی بالاتر انگلیس باعث شده است معامله‌گران امیدوار به افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلیس و افزایش ارزش پوند در برابر سایر همتایان خود شوند.

به گزارش رویترز،پیشتر موسسه «تریانیدل استریت» گفته بود رشد اقتصادی انگلیس از آمارهای رسمی دولت بیشتر است و این نرخ می‌تواند بین ۰.۵ تا ۰.۷۵ درصد باشد.

با وجود این بازبینی مثبت، مرکز آمار انگلیس اعلام کرده است سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مصرف خانوارها در انگلیس کماکان پایین‌تر از سطحی است که انتظار آن می رفت. ساموئل تومبز- مشاور اقتصادی موسسه « پانتئون مکرواکونومیکس»گفت: نرخ رشد تغییر کرده است، اما جزئیات نشان می‌دهد وضعیت از قبل بدتر شده است.

مرکز آمار اعلام کرد با وجود تغییر مثبت در نرخ رشد سه ماهه نخست سال کماکان پیش‌بینی می‌کند نرخ رشد سال جاری اقتصاد انگلیس همان ۱.۲ درصد باشد که در صورت تحقق، ضعیف‌ترین نرخ رشد به ثبت رسیده این کشور از سال ۲۰۱۲ تاکنون است. هم چنین نرخ رشد سال گذشته این کشور ۱.۷ درصد اعلام شده است که نشان می‌دهد انگلیس تنها کشور گروه هفت بوده که رشد سال ۲۰۱۷ آن از سال ۲۰۱۶ کمتر بوده است.

پس از افزایش در نرخ تورم با سرعتی بیشتر از رشد دستمزدها در دوران گذار بریگزیت، استقراض خانوارها در سه ماهه نخست سال افزایش یافته است، اما درآمد قابل تصرف خانوارها ۰.۵ درصد کاهش یافته است. تورستن بل- مدیر اندیشکده :«رزولوشن فاندیشن»در همین رابطه گفت: خانواده‌های انگلیسی با پس انداز کمتر و استقراض بیشتر به کاهش رشد دستمزدهای خود پاسخ داده‌اند.

هم چنین حساب جاری انگلیس که بیانگر تفاوت سرمایه ورودی و خروجی این کشور است به منفی ۱۷.۷ میلیارد پوند یا ۳.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید