بازتاب ایران

اسپوتنیک: ایران اتهامات حقوق بشری را رد کرد/ اوراسیاریویو: ناوگان نیروی دریایی ایران وارد سن پترزبورگ شد/ آروتزشوا: در حمله اسرائیل به سوریه اعضای حزب الله کشته شدند

    کد خبر :830310
رژه نیروی دریایی روسیه

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، اندیشکده اوراسیاریویو و کانال آروتزشوا با تأکید بر موضوعاتی چون ایران اتهامات حقوق بشری را رد کرد، ناوگان نیروی دریایی ایران وارد سن پترزبورگ شد، در حمله اسرائیل به سوریه اعضای حزب الله کشته شدند، ، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: ایران اتهامات حقوق بشری را رد کرد

اعتراضات به کمبود آب در خوزستان و اخبار منتشر شده درباره وضعیت اعتراضات و برخورد نیروهای امنتی با آن بسیار متنوع است، نهادهای حقوق بشری نیز در این باره اتهاماتی را به دولت ایران وارد کرده اند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: وزارت امورخارجه ایران اتهامات حقوق بشری درباره اعتراضات خوزستان را رد کرد.

ادامه می دهد: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه ایران بیانیه کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل را در مورد اعتراضات اخیر را دروغین و با انگیزه سیاسی دانسته است.

افزوده است: کمیساریای حقوق بشر دولت ایران را به استفاده از زور بیش از حد در مقابل اعتراضات آب در خوزستان متهم کرده است.

کمیساریای حقوق بشر درباره خوزستان

در پایان این خبرگزاری آورده است که آقای خطیب زاده مسئله آب در خوزستان را به دلیل عوامل طبیعی و تحریم های یک جانبه ایالات متحده در قالب کمپین فشار حداکثری دولت ترامپ دانسته است.

اوراسیاریویو: ناوگان نیروی دریایی ایران وارد سن پترزبورگ شد

دو کشتی جنگی ایرانی که تصاویر آن ها توسط ارتش دانمارک در حال عبور از دریای بالتیک منتشر شد، به روسیه رسیده اند.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: ناوگان نیروی دریایی ایران برای شرکت در رژه نیروی دریایی وارد سن پترزبورگ شد.

ادامه می دهد: ناوشکن سهند و ناو پایگاه پشتیبانی مکران برای شرکت در رژه نیروی دریایی به مناسبت روز نیروی دریایی روسیه وارد این کشور شدند.

افزوده است: سفیر ایران و امیر دریادار خانزادی در این مراسم شرکت خواهند داشت. سفیر ایران اشاره کرده است که خانزادی در حاشیه این مراسم با مدیران عالی رتبه دفاعی روسیه دیدار خواهد داشت.

ناوشکن سهند و ناو مکران

در پایان این اندیشکده آورده است که در حاشیه این مراسم چشم انداز همکاری های دفاعی و نظامی دو کشور و تحولات منطقه ای مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

آروتزشوا: در حمله اسرائیل به سوریه اعضای حزب الله کشته شدند

اخباری از سوی رسانه های اسرائیلی منتشر شده است که ادعا می کند در حملا هوایی این رژیم به سوریه برخی اعضای حزب الله و سپاه پاسداران ایران شهید شده اند.

کانال خبری آروتزشوا در این باره نوشت: نیروهای ایرانی و حزب الله در حمله هوایی اسرائیل به سوریه کشته شده اند.

ادامه می دهد: گزارش ها می گویند که یک فرمانده نظامی حزب الله و یک مقام ارشد سپاه پاسداران در حملات هوایی منتسب به اسرائیل کشته شده اند.

افزوده است: العربیه شنبه شب گزارش داد که چند روز قبل در حمله هوایی اسرائیل در غرب سوریه یک فرمانده نظامی حزب الله به نام عماد الامین کشته شد، حزب الله این را تایید کرد.

همچنین مدعی شده است به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس یک مقام ارشد سپاه پاسداران به نام سید احمد قریشی به شکل نامعلومی در سوریه جان باخته است.

حمله هوایی اسرائیل به سوریه

در  پایان این کانال خبری مدعی شده است که قریشی نزدیک به یک دهه در سوریه حضور داشته است و از جمله مبارزان افغان است که با ایران همکاری دارند.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید