بازتاب ایران

اسپوتنیک: آمریکا با تحریم برنامه موشکی و پهپادی ایران را محدود می کند/ المانیتور: زمان مذاکرات با ایران نامحدود نیست/ نشنال اینترست: تصور نکنید جنگ با ایران آسان خواهد بود/ اورشلیم پُست: در جنوب سوریه درگیری رخ داده است

    کد خبر :831639
اسپوتنیک: آمریکا با تحریم برنامه موشکی و پهپادی ایران را محدود می کند یکی از موارد اختلاف نظر میان ایران و آمریکا در مذاکرات هسته ای این است که ایران خواهان لغو همه تحریم ها است و ایالات متحده تنها حاضر به لغو تحریم های هسته ای است. خبرگزار اسپوتنیک در این باره نوشت: گفته می شود آمریکا قصد دارد با اعمال تحریم ها به صنعت ساخت موشک و پهپاد ایران ضربه وارد کند. ادامه می دهد: کاخ سفید در حال برنامه ریزی تحریم های جدید علیه ایران است، زیرا مذاکره برای لغو تحریم های موجود در ازای پایبندی به برجام است، تحریم های جدید قرار است صنعت ساخت موشک و پهپاد ایران را هدف قرار دهد. افزوده است: برنامه پهپادی و موشکی ایران تهدید مهم تری برای ثبات خاورمیانه است، همچنین اشاره کرده است که از نظر مقامات ایران، آمریکا و اسرائیل منابع اصلی آشوب زا در خاورمیانه هستند.

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، پایگاه خبری المانیتور، نشریه نشنال اینترست و روزنامه اورشلیم پُست با تأکید بر موضوعاتی چون آمریکا با تحریم برنامه موشکی و پهپادی ایران را محدود می کند، زمان مذاکرات با ایران نامحدود نیست، تصور نکنید جنگ با ایران آسان خواهد بود، در جنوب سوریه درگیری رخ داده است، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: آمریکا با تحریم برنامه موشکی و پهپادی ایران را محدود می کند

یکی از موارد اختلاف نظر میان ایران و آمریکا در مذاکرات هسته ای این است که ایران خواهان لغو همه تحریم ها است و ایالات متحده تنها حاضر به لغو تحریم های هسته ای است.

خبرگزار اسپوتنیک در این باره نوشت: گفته می شود آمریکا قصد دارد با اعمال تحریم ها به صنعت ساخت موشک و پهپاد ایران ضربه وارد کند.

ادامه می دهد: کاخ سفید در حال برنامه ریزی تحریم های جدید علیه ایران است، زیرا مذاکره برای لغو تحریم های موجود در ازای پایبندی به برجام است، تحریم های جدید قرار است صنعت ساخت موشک و پهپاد ایران را هدف قرار دهد.

افزوده است: برنامه پهپادی و موشکی ایران تهدید مهم تری برای ثبات خاورمیانه است، همچنین اشاره کرده است که از نظر مقامات ایران، آمریکا و اسرائیل منابع اصلی آشوب زا در خاورمیانه هستند.

تحریم موشکی و پهپادی ایران

در پایان این خبرگزاری به انتخاب آقای رئیسی در ایران اشاره کرده است و از حمایت او از بازگشت به برجام در صورت لغو همه تحریم ها سخن گفته است.

المانیتور: زمان مذاکرات با ایران نامحدود نیست

مذاکرات هسته ای ایران و قدرت های جهانی در وین که برای بازگشت ایالات متحده به برجام انجام می شود، دچار وقفه شده است و این توقف گمانه زنی ها درباره سرنوشت مذاکرات را تشدید کرده است.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشته است: بلینکن: مذاکرات هسته ای ایران نمی تواند به طور نامحدود ادامه یابد

ادامه می دهد: بلینکن در حالی صحبت می کرد که مذاکرات متوقف شده است و او در منطقه خلیج فارس حضور دارد.

افزوده است: او می گوید ما متعهد به دیپلماسی هستیم اما این روند نمی تواند تا ابد ادامه داشته باشد، همچنین گفته است ما منتظر هستیم ببینیم ایران برای چه کاری آماده است و برای چه کاری آمادگی ندارد و برای بازگشت به وین آماده هستیم، توپ در زمین ایران است.

زمان مذاکرات با ایران نامحدود نیست

در پایان این پایگاه خبری به سخنرانی روز چهارشنبه رهبری استناد کرده است که آمریکا را بزدل خطاب کرده و مسئول بن بست مذاکرات دانسته اند.

نشنال اینترست: تصور نکنید جنگ با ایران آسان خواهد بود

جمهوری اسلامی ایران به دلیل برخورداری از یک نیروی مسلح خودساخته، برای تحلیلگران خارجی دارای جنبه های پنهانی است که برآورد قدرت آن را سخت می کند.

نشریه نشنال اینترست در این باره نوشت: تصور نکنید جنگ با ایران آسان خواهد بود

ادامه می دهد: یک حریف ضعیف می تواند هزینه شگفت انگیزی را برای یک دشمن متکبر به دنبال داشته باشد.

افزوده است: در سال 2002 یک بازی جنگ براساس توانمندی ایران طراحی و اجرا شده است، که در این بازی تعدادی از نیروهای نظامی ایالات متحده به عنوان ایرانی در این بازی شرکت داشته اند.

تصور نکنید جنگ با ایران آسان خواهد بود

در پایان این نشریه اشاره می کند که نیروهای یک ژنرال سه ستاره آمریکایی که به عنوان فرمانده ایرانی در بازی جنگ حاضر بود توانستند جنگ را پیروز شوند.

اورشلیم پُست: در جنوب سوریه درگیری رخ داده است

وضعیت جنوب سوریه و درگیری های آن می تواند برای بازیگران زیادی در منطقه از جمله ایران ایجاد مشکل کند.

روزنامه اورشلیم پُست در این باره نوشت: درگیری در جنوب سوریه در نزدیکی جولان رخ داده است

ادامه می دهد: اگر اوضاع خراب شود برای ایران، سوریه، اسرائیل، اردن و حزب الله تبعات خواهد داشت.

افزوده است: در این منطقه عده ای از مخالفان سابق دولت به عنوان همکار توسط دولت اسد به کار گرفته شده اند، اما روز پنج شنبه از این منطقه درگیری گزارش شده است که در نزدیکی مرزهای اسرائیل بوده است.

در گیری در جنوب سوریه

در پایان این روزنامه مدعی است که احتمال دارد گروه های وابسته به داعش که در این منطقه حضور داشته اند اکنون دوباره فعال شوند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید