اسنپ چت، عینک Spectacles 3 با قابلیت تصویربرداری سه بعدی معرفی کرد

    کد خبر :591655

اسنپ چت از جدیدترین نسخه‌ی عینک Spectacles 3 با قابلیت تصویربرداری سه‌بعدی و قابلیت‌های جدید مبتنی بر واقعیت افزوده رونمایی کرد.

مهرماه ۱۳۹۵ برای نخستین بار اسنپ چت با تغییر برند به Snap، عینک Spectacles را با قابلیت ثبت ویدئو رونمایی کرد. عینک Spectacles قابلیت ضبط ویدئوهای ۱۰ ثانیه‌ای را داشت و پاییز همان سال به بازار عرضه شد.

Spectacles 3 دومین دوربین اسنپ با قابلیت‌های بهبودیافته‌‌ای همچون پشتیبانی از واقعیت افزوده است. عینک جدید با هدف استفاده برای کاربران تجمل‌گرا به بازار عرضه می‌شود. نخستین عینک Spectacles با قیمت ۱۳۰ دلار در پاییز ۲۰۱۶ به‌فروش رسید، اما نسخه‌ی ارتقایافته‌ی آن با قیمت ۱۵۰ دلار به بازار عرضه شد. عینک جدید نیز با قیمت ۳۸۰ دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

در نگاه اول، قیمت نسخه‌های اول و دوم عینک اسنپ‌ فاصله‌ی زیادی با هم دارند و این تصور به ذهن می‌آید که شرکت قصد ندارد با پایین‌ آوردن قیمت‌ها، آمار فروش خود را بالا ببرد. اما از سوی دیگر نباید فراموش کنیم که وقتی محصولی با قیمتی پایین‌ به بازار عرضه می‌شود، دیگر جزو کالاهای لوکس و تجملی قرار نمی‌گیرد.

اسنپ خاطرنشان کرده است که تنها تعداد محدودی از عینک جدید را به بازار عرضه می‌کند. عینک جدید علاوه بر تغییراتی در طراحی و زیبایی‌شناسی، با قابلیت‌های جدید سخت‌افزاری در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. با اضافه شدن یک دوربین دیگر به عینک Spectacles 3، امکان دریافت اطلاعات بیشتری مربوط به عمق تصویر با استفاده از اثر پارالکس (اختلاف منظر) وجود دارد. هر دو دوربین قابلیت تصویربرداری ویدئویی HD با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه را دارند و عینک مجهز به چهار میکروفون برای ضبط صدا به‌همراه تصاویر ویدئویی است. کاربر می‌تواند با استفاده از 3D viewer که نسخه‌ی اسنپ از Google Cardboard است، تصاویر ویدئویی سه‌بعدی را مشاهده کند.

اوایل مردادماه گفته شد، تعداد کاربران اسنپ چت از مرز ۲۰۳ میلیون گذشت. مدیرعامل اسنپ پیش‌تر اعلام کرده بود که تعداد کاربران این شبکه‌ی اجتماعی در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری، ۱۳ میلیون اضافه شده است که ۷ تا ۹ میلیون کاربر از بین ۱۳ میلیون کاربر جدید، از ابزارهای جدید واقعیت افزود‌ه استفاده می‌کنند. هفته‌ی گذشته مدیرعامل اسنپ اعلام کرده بود که برای توسعه‌ی فناوری‌های مبتنی بر واقعیت افزوده ۱.۱ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده است.

عینک Spectacles 3 با ظرفیت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۴ گیگابایتی آن‌بورد، امکان ذخیره‌ی ۱۰۰ ویدئو و ۱۲۰۰ عکس را می‌دهد. براساس اعلام اسنپ، عینک جدید می‌تواند تصاویری با رزولوشن ۱۶۴۲ در ۱۶۴۲ پیکسل و تصاویر ویدیویی با رزولوشن ۱۲۱۶ در ۱۲۱۶ پیکسل را تصویربرداری کند.

قاب چرمی و زیبای عینک، نقش شارژر را نیز بازی می‌‌کند و ازطریق پورت USB-C در زمانی حدود ۷۵ دقیقه می‌توان عینک را به‌صورت کامل شارژ کرد. کاربران می‌توانند با هر بار شارژ عینک ۷۰ ویدئو یا ۲۰۰ عکس بگیرند. Spectacles 3 در رنگ‌های کربنی (مشکی) و کانی (رز گلد) به بازار عرضه می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند عینک جدید اسنپ را از طریق وب‌سایت این شرکت پیش سفارش کنند. انتظار می‌رود عینک Spectacles 3 در ماه نوامبر (آبان‌ماه) به بازار عرضه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید