استون مارتین DBS 770 Ultimate معرفی شد/ آخرین پرچمدار 12 سیلندر

    کد خبر :968519

همیشه تمام رویاها به پایان می‌رسند و DBS استون مارتین نیز از این قاعده مستثنی نیست. به تازگی خودروساز لوکس بریتانیایی از استون مارتین DBS 770 Ultimate رونمایی کرد.

بازتاب-استون مارتین DBS 770 Ultimate را باید آخرین پرچمدرا 12 سیلندر این شرکت دانست که نشان می‌دهد پایان رویای دوستداران این مدل است. باید این مدل را قدرتمندترین DBS تاکنون معرفی شده از سوی برند بریتانیایی دانست.

استون مارتین DBS 770 Ultimate

عدد 770 در نام این خودرو قدرت 770 اسب بخاری بوده که از پیشرانه 5.2 لیتری توربوشارژ 12 سیلندر بدست می‌آید. البته این پیشرانه 759 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و 19 اسب بخار بیشتر به لطف ارتقا پیشرانه در استون مارتین DBS 770 Ultimate بدست می‌آید.

مهندسان استون مارتین برای قدرت بیشتر ورودی و احتراق موتور را با 7 درصد افزایش بهره‌وری همراه ساختند. این پیشرانه در کنار گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ویژه قرار می‌گیرد تا تجربه رانندگی لذت‌بخش فراهم آید.

استون مارتین DBS 770 Ultimate

 قدرت بیشتر به سیستم ترمز بهبودیافته نیاز دارند که خوشبختانه سیستم ترمز سرامیکی مدل فعلی DBS توانایی بالایی دارد. بنابراین دیسک‌های ترمز 16 اینچی در جلو و 14 اینچی در عقب گنجانده شده است. در سوی دیگر سیستم فرمان ارتقا پیدا کرده تا راننده یک تجربه رانندگی حرفه‌ای داشته باشد. ناگفته نماند شاسی نیز کمی سخت‌تر شده و استون مارتین می‌گوید که سیستم تعلیق دارای کالیبراسیون خاصی بوده و “کنترل را بدون کاهش کیفیت سواری” افزایش می‌دهد.

از نظر ظاهری این مدل دارای رینگ‌های آلیاژ آلومینیومی 21 اینچی بوده و در سه رنگ قابل انتخاب است. کاپوت پیشرانه دارای دریچه نعل اسبی بوده و جلوه ظاهری هیجان انگیز به DBS 770 Ultimate بخشید. اسوپیلر جدیدی در قسمت‌های جانبی، عقب و جلو این مدل شاهد هستیم. آینه بغل هم تغییری داشته و طراحی باریک‌تری پیدا کرد.

استون مارتین DBS 770 Ultimate

استون مارتین برای افزایش آیرودینامیک سعی کرده متریال فیبرکربنی هم به کار گیرد. در فضای داخلی صندلی‌های اسپورت آلکانترایی را شاهد هستیم که در کنار آن چرم هم به چشم می‌خورد. استون مارتین تنها 499 دستگاه از این سوپراسپرت را به تولید خواهد رساند. از این تعداد 300 مدل کوپه بوده و 199 مدل ولانته. قیمت مشخص نشده و تولید از اواخر سه ماهه اول 2023 شروع خواهد شد و مشتریان تابستان 2023 می‌توانند خودرو را دریافت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید