استقبال قابل توجه از خودروهای الکتریکی در فرانسه

    کد خبر :1033416
خودروهای الکتریکی

فرانسه شاهد افزایش قابل توجهی در ثبت نام خودروهای برقی (EV) طی سال 2023 بوده است. این تغییر نشان دهنده روند رو به رشد در صنعت خودروسازی بوده، جایی که مصرف کنندگان به طور فزاینده‌ای به خودروهای مبتنی بر سوخت سنتی ترجیح می دهند.

بازتاب-تا اکتبر، فرانسه نسبت به سال گذشته 22 درصد افزایش در ثبت نام خودروهای سواری جدید ثبت کرده که در مجموع 152383 دستگاه خودرو ثبت شد. با این حال، افزایش خودروهای الکتریکی حتی چشمگیرتر است. بر اساس داده‌های L’Avere-Franceبیش از 40379 خودروی برقی پلاگین مسافری جدید به ثبت رسیده  که نسبت به سال قبل 44 درصد افزایش را نشان می‌دهد. این افزایش نشان می‌دهد که نزدیک به 26.5 درصد از کل خودروهای جدید در بازار فرانسه در حال حاضر الکتریکی هستند و نسبت به 22.4 درصد در سال گذشته جهش قابل توجهی دارد.

بازار خودروهای تمام الکتریکی (BEV) به ویژه قوی بوده و با ثبت نام جدید 25473 به بیش از 51 درصد افزایش را نشان می‌دهد. پلاگین هیبریدی (PHEV) نیز در حال افزایش است و با افزایش 34 درصدی منجر به فروش 14906 دستگاه شد. این ارقام در کنار هم بر تغییری اساسی در ترجیحات مصرف کننده و پیشنهادات صنعت تاکید می‌کنند. بخش خودروهای تجاری نیز با ثبت بیش از 43600 خودروی قابل شارژ جدید که 45 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است، فاصله چندانی با این خودروها ندارد.

 

خودروهای الکتریکی

 

این رشد تنها یک افزایش موقت نیست، بلکه بخشی از یک روند صعودی مداوم در پذیرش خودروهای الکتریکی است. در واقع، تا کنون در سال 2023، فرانسه بیش از 385000 وسیله نقلیه برقی پلاگین جدید شامل بیش از 361000 خودروی سواری ثبت کرده که 25 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است.

محبوب‌ترین مدل‌های الکتریکی در فرانسه شامل داچیا اسپرینگ، فیات 500 الکتریکی و تسلا مدل Y بوده که به طیف متنوعی از گزینه‌ها برای مصرف کنندگان اشاره دارد. این ارقام تنها اعداد نیستند، آنها نشان دهنده تغییر در رفتار مصرف کننده و تعهد به کاهش انتشار کربن هستند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید