استاد دانشگاه مصری:امکان پیروزی السیسی در انتخابات ریاست جمهوری آینده زیاد است

    کد خبر :162579

« سعد الدین إبراهیم» استاد جامعه شناسی سیاسی و رئیس مرکز مطالعاتی ابن خلدون مصر در مصاحبه با «رای الیوم » گفت: پیش بینی می شود السیسی در انتخابات برنده شود و«احمد شفیق» نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مصر نیز پست بالایی بگیرد.

سعد الدین ابراهیم گفت: بادهای تغییر در منطقه خاورمیانه وزیدن گرفته است و مصر نیز از تغییر نجات نخواهد یافت و به همین دلیل باید با تغییرات پیش رو با عقلانیت و درستی روبه رو شد.
این استاد دانشگاه و محقق مصری در خصوص علت اعلام نامزدی احمد شفیق برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 مصر نیز گفت: در خصوص این اقدام، دو دیدگاه وجود دارد، نخست اینکه این کار با هماهنگی «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری کنونی صورت گرفته تا بازار تبلیغات انتخاباتی داغ شود و اینگونه گفته شود که این انتخابات در جوی سرشار از دمکراسی برگزار شد و دوم اینکه ممکن است دستگاه نظامی مصر از وی خواسته باشد در این انتخابات نامزد شود زیرا او پیشینه نظامی دارد و دستگاه نظامی نیز می خواهد حتما یکی از نظامیان زمام امور را در دست داشته باشد زیرا محبوبیت السیسی در حال کاهش یافتن است و به همین دلیل ممکن است نظامی ها از او خواسته باشند به مصر بازگردد و برای این انتخابات نامزد شود.
این استاد دانشگاه مصری در ادامه گفت: البته احتمال نخست قوی تر است یعنی او با هماهنگی با السیسی در این انتخابات نامزد شده است.
ابراهیم همچنین پیش بین کرد السیسی در انتخابات آینده ریاست جمهوری مصر پیروز شود و پیش بینی کرد پست سیاسی مهمی مانند معاون رئیس جمهوری یا نخست وزیری به احمد الشفیق واگذار شود.
«علی عبدالعال» رئیس مجلس مصر چندی پیش اعلام کرد: انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه مارس (بهمن /اسفند) سال 2018 برگزار می شود.
براساس ماده 140 قانون اساسی مصر، اقدامات برای انتخابات رئیس جمهوری جدید دست کم از 120 روز پیش از پایان دوره ریاست جمهوری آغاز می شود و این یعنی از اول ماه فوریه (12 بهمن ) این اقدامات باید آغاز شود و بر اساس همین ماده، حداقل 30 روز پیش از پایان یافتن مدت ماموریت رئیس جمهوری کنونی، باید نام رئیس جمهوری بعدی مشخص شده باشد.
السیسی در هشتم ژوئن سال 2014 عهده دار پست ریاست جمهوری شد و در تاریخ هفتم ژوئن 2018 (17 خرداد 1397) دوران چهارساله ریاست جمهوری اش به پایان می رسد.
به گزارش ایرنا، وی هنوز نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده اعلام نکرده است اما شواهد و قرائن حاکی از آن است که وی برای این انتخابات نامزد می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید