اروپا خطاب به طرفین برجام: فقط آری یا خیر می‌توانید جواب دهید

    کد خبر :930878

اتحادیه اروپا ساعتی قبل اعلام کرد که متن “نهایی” را برای احیای توافق هسته ای 2015 با ایران در حالی ارائه کرده است که چهار روز مذاکرات غیرمستقیم بین مقامات آمریکایی و ایرانی در وین به پایان رسیده است.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی نوشت:

آنچه که می توان مذاکره کرد، مورد مذاکره قرار گرفته است و اکنون در متن نهایی قرار گرفته است. با این حال، پشت هر موضوع فنی و هر پاراگرافی یک تصمیم سیاسی نهفته است که باید در پایتخت ها در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.

توییت جوزف بورل- وین

در حالی که اتحادیه اروپا، ایران و آمریکا در حال خروج از وین هستند، بورل افزود: «اگر این پاسخ‌ها مثبت باشد، می‌توانیم این توافقنامه را امضا کنیم».

پیش از این، یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفته بود که هیچ تغییر دیگری در متن که 15 ماه است بر روی آن مذاکره کرده‌ایم نمی تواند اعمال شود و گفت که انتظار دارد تصمیم نهایی طرفین ظرف مدت خیلی کوتاهی طب چند هفته آینده اتخاذ شود.

لارنس نورمن، خبرنگار وال‌ استریت ژورنال درباره مذاکرات احیای برجام و متن نهایی پیش‌نویس توافق به نقل از یک مقام ارشد اتحادیه اروپا نوشت:

این بک بسته پیشنهادی است.  شما نمی توانید بگویید من با صفحه ۲۰ موافق هستم و با صفحه ۵۰ مخالفم. یا باید بگویید بله یا خیر.

در همین حال وب سایت وزارت امور خارجه از قول امیرعبداللهیان در گفتگو با جوزف بورل مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نوشت: انتظار می‌رود همه طرف‌ها برای دستیابی به متن نهایی توافق از خود اراده و جدیت نشان دهند.

گفتگو امیر علدالهیان با جوزف بورل

به نظر می رسد تاکید وزیر خارجه کشورمان بر روی عبارت «دستیابی به متن نهایی» بدین معناست که تهران معتقد است که متن فعلی نهایی نیست و همچنان نیاز به مذاکره و چانه زنی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید