اختصاص 300 قلم دارو برای زائران اربعین

    کد خبر :1017700
سفر اربعین اتباع خارجی دفترچه اقامتی

با اعلام جمعیت هلال احمر، با توجه به برگزاری راهپیمایی اربعین ممکن است برخی داروهای تخصصی و موردنیاز زائران در مراکز درمانی و دارویی هلال احمر موجود نباشد،‌بنابراین باید زائران مصرف‌کننده داروهای خاص، ۲ برابر نیاز دارویی خود را در مدت زمان سفر به همراه داشته باشند.

این جمعیت همچنین اعلام کرد که داروهای بیماری صرع و سرطان که به نوعی از موادمخدر تشکیل شده براساس قوانین داخلی کشور عراق جرم محسوب می‌شود.

براساس اعلام جمعیت هلال احمر، برخی داروها مانند فلورازپام،‌ بوپرنورفین،‌ دیازپام،‌ متادون،‌ مورفین،‌ ترامادول، هیدروکدون بی‌تارتارات، مپریدین هیدروکلراید و استامینوفن کدیین است.

با توجه به برخی قوانین عراق در زمان راهپیمایی اربعین،‌ بیماران دارای مشکلات اعصاب و روان در زمان سفر به این کشور باید برای حمل داروهای اعصاب و روان، نسخه پزشک را به عنوان یک الزام به همراه داشته باشند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر پیشتر گفت: امسال ۸۰ دستگاه آمبولانس، ۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس و شمار قابل‌توجهی خودروی نجات و ۴۰۰ تن دارو برای برگزاری مراسم اربعین به کشور عراق ارسال می‌شود و به منظور جلوگیری از کمبودهای داخلی، مقرر شده است که سرم‌ها از ترکیه خریداری شود.

پیرحسین کولیوند افزود: تاکنون حدود ۴ هزار نیروی پزشکی و کادر سلامت نیز برای این ایام پیش‌بینی شده و پایگاه‌های سلامت و امداد و نجات از نقطه صفر مرزی آغاز می‌شود. هر ۱۰۰ کیلومتر یک پایگاه امداد و نجات همانند داخل کشور (تا نجف اشرف) پیش‌بینی شده است. در داخل شهر نجف نیز بیمارستان امام (علی) با ظرفیت قابل‌توجهی فعال است و به منظور افزایش سطح کیفی خدمات‌رسانی با شماری از بیمارستان‌های عراقی نیز به صورت همزمان همکاری می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید