احتمال بروز پدیده گرد وغبار در پایتخت

    کد خبر :40317

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: با توجه به وجود بیابان های اطراف تهران و خشکسالی، احتمال بروز پدیده گرد و غبار در پایتخت وجود دارد.

محمدرستگاری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: در واقع آلودگی هوای شهر تهران در نیمه اول و دوم سال به دو دسته تقسیم می شود که در نیمه اول سال منشأ آن گرد و غبار محلی است که بر اثر وزش باد ایجاد می شود و در نیمه دوم سال نیز به دلیل فقدان بارش و کاهش نزولات آسمانی و آلودگی ناشی از احتراق خودروها و پدیده اینورژن ایجاد می شود.

وی ادامه داد:موضوع آلودگی ناشی از احتراق خودروها بدین معنی نیست که خودروها در نیمه اول سال آلوده نیستند بلکه در نیمه دوم سال پدیده اینورژن ( وارونگی هوا ) آلودگی را تشدید می کند.

رستگاری تصریح کرد: با توجه به خشکسالی هایی که در چند دهه گذشته در کشور داشته ایم امسال بارش ها نسبت به قبل بهتر بوده ولی نسبت به درازمدت افزایش چشمگیری نداشته و این دلیل باعث ایجاد افزایش بیابان های اطراف تهران و خشکسالی شده و این موضوع پدیده گرد و غبار را ایجاد می کند و احتمال بروز پدیده گرد و غبار نیز در پایتخت وجود دارد.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران افزود: اینکه زمان پدیده گرد و غبار مشخص باشد، مشخص نیست بلکه این موضوعی کلی است و به وزش باد بستگی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید