احتمال بارش در سطح استان تهران/ کاهش کیفیت هوای پایتخت طی امروز

    کد خبر :831686
احتمال بارش در سطح استان تهران/ کاهش کیفیت هوای پایتخت طی امروز

همزمان با کاهش کیفیت هوای پایتخت طی امروز (۸ مرداد)، احتمال بارش در سطح استان تهران نیز در ساعات عصر و شب مورد انتظار است.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی چهار روز آینده، آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود و امروز (۸ مرداد) در ساعات عصر و شب در سطح استان احتمال بارش وجود دارد. همچنین طی فردا و یکشنبه (۹ و ۱۰ مرداد) روند تدریجی افزایش دما پیش بینی می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، صبح امروز (۸ مرداد ماه) در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از حاکمیت جو نسبتا آرام و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

به تدریج با رشد ناپایداری جوی همراه با وزش باد مؤثر طی روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد. اگرچه حضور عوامل کافی در برخی ساعات بعدازظهر باعث تولید آلاینده «ازن» می‌شود که به‌تبع آن برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق دور از انتظار نخواهد بود. شرایط جوی مساعد تا اواخر وقت ادامه دارد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

عدم وزش باد مؤثر تا صبح فردا ( ۹ مرداد ماه) همراه با آغاز تردد خودروها در نخستین روز هفته شرایط مناسب جهت تجمع آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد. افزایش تندی باد طی روز سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، با این حال با افزایش دما احتمال کاهش کیفیت هوا به دلیل تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن وجود خواهد داشت.

با تداوم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی فردا (۹ مرداد ماه) کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۱ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید