اتومبیل پرنده الکتریکی Xpeng معرفی شد

  • خودرو
  • دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ ۲۱:۴۱
    کد خبر :856220

وسایل نقلیه الکتریکی در سال‌های اخیر به یکی از اهداف اصلی تشکیل استارت‌آپ‌های جدید تبدیل شده‌اند و حال شرکت چینی Xpeng که یکی از مهم‌ترین نام‌ها در این عرصه به حساب می‌آید، از طرح مفهومی یک خودروی پرنده پرده برداشته است. این خودروی پرنده قرار است از سال 2024 وارد تولید انبوه شود.

«بازتاب»؛ مهتاب جهانداردر ساخت این خودروی پرنده که Xpeng X2 نام گرفته، استارت‌آپ HT Aero نیز همکاری می‌کند که هفته گذشته توانست با نشان دادن طرح فوق به سرمایه‌گذاران خود، 500 میلیون دلار دیگر برای ادامه کار تحقیق و توسعه آن دریافت نماید. بر اساس گزارش سایت TechCrunch، این خودروی پرنده برای حرکت روی زمین یک فرمان معمولی داشته و برای حالت پرواز آن نیز یک اهرم در نظر گرفته شده است.

طبق یک پست منتشر شده در وبسایت Xpeng، خودوی پرنده X2 روتورهایی دارد که در هنگام حرکت در جاده‌های زمینی، جمع  و در هنگام پرواز باز می‌شوند. Xpeng می‌گوید که محصول تازه‌اش دو صندلی دارد و قرار است برای جابه‌جایی شهری و به عنوان تاکسی پرنده مورد استفاده قرار گیرد. باید اشاره کنیم که حداکثر زمان پرواز با یک بار شارژ توسط این خودروی پرنده تنها 35 دقیقه اعلام شده است.

 

 

مدیرعامل Xpeng اعلام کرده که خودروی پرنده X2 قرار است با برچسب قیمتی زیر 200 هزار دلار آمریکا فروخته شود. البته باید به این نکته اشاره کنیم که چنین محصولاتی احتمالاً تا سال 2024 نیز به طور تجاری مورد استفاده قرار نخواهند گرفت، زیرا هزینه نگه‌داری از آن‌ها در شرایط فعلی فناوری بسیار بالاست. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که اولین خودروهای پرنده احتمالاً بیشتر از 700 هزار دلار قیمت خواهند داشت.

باید به این نکته اشاره کنیم که شرکت‌هایی جنرال موتورز، تویوتا و هیوندایی سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در حوزه خودروهای پرنده داشته‌اند تا مهم‌ترین چالش‌ها در ساخت آن‌ها یعنی استانداردهای ایمنی دقیق و فناوری باتری پیشرفته‌تر را حل کنند.

شرکت Xpeng یکی از مهم‌ترین رقبای تسلا در چین بوده و امسال با سدان برقی خودش که با یک سوم قیمت محصولات تسلا به بازار آمد، توانست رشدی 459 درصدی را تجربه کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید