ابداع سیستم ایمنی برای جلوگیری از قطع انگشتان توسط پهپاد

    کد خبر :290824

با افزایش استفاده از پهپادها، حل مشکلات امنیتی آنها نیز در دستور شرکت های فناوری قرار گرفته است. یکی از این مشکلات امکان آسیب دیدن انگشتان به خاطر برخورد با پره های یک پهپاد است.

به گزارش بازتاب به نقل از نیواطلس، پره های چرخان پهپادها بسیار تیز هستند و با سرعت بالایی به دور خود می چرخند و برخورد دست یا انگشتان با آنها می تواند موجب جراحات عمیق و خطرناک شود.

از همین رو گروهی از محققان استرالیایی دانشگاه کوئینز لند در استرالیا یک سیستم ایمنی موسوم به موتور ایمن را طراحی کرده اند که بلافاصله بعد از تشخیص نزدیک شدن دست یا دیگر اجزای بدن به پره های پهپاد آنها را خاموش کرده و از کار می اندازد.

این سیستم متشکل از چهار حلقه پلاستیکی سبک وزن است که هر یک از آنها بر روی یکی از چهار پره پهپاد نصب می شوند و کل حلقه را احاطه می کنند. حلقه های یادشده با چرخش سریع خود به دور پره های تی مانع از برخورد دست با آنها می شوند.

در صورتی که دست فردی به هر علت از این حلقه ها عبور کرده و به پره های پهپاد نزدیک شود، حسگر اپتیکی مادون قرمز نصب شده بر روی حلقه های مذکور متوجه موضوع شده و موتور پهپاد را از کار می اندازد تا از ایجاد جراحت جلوگیری شود.

با توجه به اینکه کل این فرایند در تنها شش صدم ثانیه رخ می دهد خطری سلامت افراد را تهدید نمی کند. نصب این سیستم ۲۰ گرمی بر روی هر پهپاد تنها ۱۱ دلار هزینه دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید