سرمایه‌گذاری بزرگ اسپانیا برای توسعه پهپاد SIRTAP با برد بالا

    کد خبر :990060
اسپانیا

اسپانیا می‌خواهد یک هواپیمای بدون سرنشین جدید تولید کند. پهپادی که SIRTAP نامیده شده و مخفف Sistema de Inteligencia، Reconocimiento y Ataque de Precisión است.

بازتاب-سازنده این پهپاد بخش اسپانیایی ایرباس خواهد بود. اسپانیا قصد دارد 500 میلیون یورو در توسعه و تولید پهپاد جدید سرمایه‌گذاری کند. این بودجه تا سال 2031 به هشت قسط سالانه تقسیم خواهد شد.

اولین نسخه SIRTAP برای نظارت و شناسایی استفاده خواهد شد. پس از موفقیت نسخه شناسایی پهپاد، ایرباس کار خود را برای تجهیز این پهپاد به تسلیحات آغاز خواهد کرد. SIRTAP رادار، دوربین مادون قرمز و سیستم اپترونیک را دریافت خواهد کرد. این پهپاد قادر خواهد بود در دمای 40- تا 50+ درجه سانتیگراد کار کند و تا ارتفاع 6000 متری صعود کند.

اسپانیا

طول این پهپاد 7.3 متر و ارتفاع 2.2 متر و طول بال آن 12 متر خواهد بود. این پهپاد 750 کیلوگرمی می تواند بیش از 20 ساعت بدون فرود پرواز کند. سرعت پرواز مشخص نشده است. حداکثر برد این پهپاد 250 کیلومتر خواهد بود. SIRTAP قادر به حمل محموله تا وزن 150 کیلوگرم خواهد بود. یک سیستم هوایی بدون سرنشین شامل سه هواپیمای بدون سرنشین، یک ایستگاه کنترل زمینی، دو دوربین قابل تعویض و تجهیزات اضافی خواهد بود.

مشخص نیست برنامه اسپانیا چیست و این پهپاد چه زمانی از راه خواهد رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید