آینده ۸۰ فروند بوئینگ ایران پس از عدم تایید پایبندی به برجام

    کد خبر :122980

یکی از مهمترین مواردی که هم اکنون پس از مواضع تند رئیس جمهوری آمریکا در خصوص برجام ، مطرح می شود آینده قرارداد خرید هواپیما از شرکت آمریکایی بوئینگ است. اجرای طرح‌های شرکت بوئینگ برای فروش ۸۰ فروند هواپیمای مسافربری به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) به‌رغم راهبرد جدید دولت آمریکا در قبال ایران، به قوت خود باقی است.

به گزارش بازتاب، سی‌ان‌بی‌سی در این زمینه گزارش کرد در بخشی مهم از توافق هسته‌ای ایران، تحریم‌های اقتصادی علیه تهران لغو شد و راه برای انعقاد یک توافق‌نامه میان شرکت بوئینگ و ایران ایر برای فروش ۸۰ فروند هواپیماهای مسافربری هموار شد.

فرزانه شرفبافی، مدیرعامل شرکت ایران ایر گفته، حتی اگر آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شود، سفارش خرید هواپیماهای مسافربری همچنان به قوت خود باقی است. وی اضافه کرد: «این تاثیری بر قرارداد شرکت بوئینگ با ما نخواهد گذاشت.» از سوی دیگر، به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از واشنگتن‌پست، تصمیم ترامپ برای عدم اعمال مجدد تحریم‌ علیه ایران و باقی ماندن در برجام بیش از هر طرف دیگری خبر خوبی برای بوئینگ و ایرباس بود.

داگلاس هارند، کارشناس موسسه برن استین معتقد است اگرچه شرایط ایرباس و بوئینگ بحرانی نیست، اما به‌طور قطع قرارداد با ایران هم برای بوئینگ و هم برای ایرباس خوب است؛ البته هنوز ایرباس و بوئینگ عکس‌العمل قابل‌توجهی به اظهارات اخیر ترامپ نشان نداده و تنها بوئینگ به یک بیانیه مختصر مبنی بر برنامه این کشور برای همکاری نزدیک با مقامات آمریکایی در این باره و تبعیت از سیاست‌های دولت این کشور بسنده کرده است. همزمان با اعلام انعقاد توافق‌نامه میان دو شرکت بوئینگ و ایران ایر، شرکت بوئینگ اعلام کرده بود که «این توافق‌نامه از ده‌ها هزار فرصت شغلی که به‌طور مستقیم به تولید این هواپیماها مربوطند، حمایت می‌کند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید