آیا مغز شما بیشتر از سن واقعی تان رشد کرده؟

    کد خبر :445446

اگر نشانه های رشد مغز را نمی شناسید، در این مطلب با ما همراه باشید.

زمانی که سخن از رشد مغز به میان می آید، ما با نشانه هایی روبرو می شویم که برخی از آن ها قابل قبول هستند، اما در مقابل برخی از آن ها نشانه های بیماری هستند که در صورت مشاهده آن ها باید به پزشک مراجعه کرد. با این مطلب همراه باشید تا این نشانه ها را بشناسید.

1- در ابتدا باید توجه داشت که تفاوت زیادی میان تغییرات مغز به خاطر بالا رفتن سن و اختلالات شناختی مثل آلزایمر و دیگر شکل های زوال عقلی وجود دارد. محققان معتقدند مهم ترین تغییری که با بالا رفتن سن افراد اتفاق می افتد این است که سرعت نرون های عصبی کاهش می یابد که باعث می شود واکنش فرد نسبت به اطلاعات جدید به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

2- زمانی که سخن از اختلالات مغزی افراد مسن به میان می آید، بحث در مورد بیماری آلزایمر شروع می شود که یک نشانه کاملا واضح دارد. این نشانه از دست دادن حافظه کوتاه مدت است که شامل اتفاقاتی می شود که در طول یک روز برای فرد اتفاق می افتد.

3- اگر مشکلات حافظه شما تا جایی ادامه پیدا کند که نتوانید اتفاقات سال ها و یا دهه های گذشته را به یاد بیاورید، شما با نوع دیگری از زوال عقل روبرو هستید. در این نوع اختلال ممکن است شما حافظه بلند مدت خود را از دست بدهید.

4- گاهی ممکن است حتی برای یک فرد 40 ساله نیز اتفاق بیفتد که نتواند اسم یک شخص را به یاد بیاورد، اما در افراد سالخورده این مشکل برای کلمات روزمره، مثل تلویزیون یا چاقو نیز اتفاق می افتد. این امر به خاطر اختلال در بخشی از مغز رخ می دهد که زبان را کنترل می کند.

5- کسانی که دچار اختلالات مغزی می شوند، هنگام رانندگی با مشکلات زیادی روبرو می شوند که ممکن است خودش آن افراد متوجه نشوند، اما کسانی که در ماشین فرد هستند، به خوبی متوجه این موضوع می شوند. نشانه های این اختلال شامل مواردی چون ناتوانی در پیدا کردن مسیری که فرد قبلا از آن زیاد عبور کرده است می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید