آمریکا: رهبر کره شمالی پارانوئید دارد

    کد خبر :45570

سفیر آمریکا در سازمان ملل در رابطه با تنش‌های کنونی با کره شمالی پیشنهاد اعمال فشارهای بیشتر بر پیونگ یانگ را مطرح کرد.

به گزارش بازتاب  به نقل از شبکه سی‌بی‌اس نیوز، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در جریان سخنرانی در کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ما در کره شمالی با یک رهبر پارانوئید مواجه هستیم که فکر می‌کند در تلاشیم تا او را ترور کنیم و یا کاری برای تغییر رژیم کشورش انجام دهیم.

وی افزود: باید یادآور شوم که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در حال ساخت یک برنامه اتمی است. به نظر من خیلی زود این برنامه تحقق می‌یابد و من از هر نوع فشار برای کم کردن سرعت این روند با هدف خلع تسلیحات اتمی کره شمالی استقبال می‌کنم.

هیلی در ادامه گفت: همزمان با اینکه توجهات همچنان بر تهدیدات موشکی و اتمی کره شمالی معطوف است سازمان ملل به تاکید بر نقض حقوق بشر که پیونگ یانگ مرتکب آن می‌شود، تاکید دارد. مرگ اوتو وارمبیر، دانشجوی آمریکایی قساوتی که مقامات کره شمالی در دهه‌های اخیر از خود نشان داده‌اند را به آمریکایی‌ها ثابت کرد.

وی در تحسین اقدامات دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در هشدار دادن نسبت به نیت دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه برای انجام یک حمله شیمیایی دیگر مدعی شد: می‌توانم به شما بگویم که این هشدار دونالد ترامپ جان بسیاری از زنان، مردان و کودکان را نجات داد.

از سوی دیگر نیکی هیلی گفت: دوستان و دشمنان آمریکا در حال حاضر می‌دانند که کشور ما جایگاه و صدای خود را در سازمان ملل پیدا کرده است. ما یک خط قرمز ترسیم کردیم مبنی بر اینکه اگر سازمان ملل به صورت جمعی عمل نکند آمریکا به تنهایی وارد عمل خواهد شد و ما این حرف را ثابت کردیم.

وی افزود: به دنبال اقدامات ترامپ در سوریه جامعه بین‌الملل در حال حاضر به خوبی می‌داند که آمریکا با چه چیزی موافق و با چه چیزی مخالف است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید