نیکی هیلی:طالبان را برای ریاست دولت افغانستان نمی پذیریم

  • کامنت
  • پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ ۱۶:۲۰
    کد خبر :843670
نیکی هیلی:طالبان را برای ریاست دولت افغانستان نمی پذیریم

سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد دولت بایدن نمی‌تواند طالبان را به عنوان رئیس دولت قانونی به رسمیت بشناسد

نیکی هیلی سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل در پیام توئیتری خود بیان اینکه دولت بایدن نمی‌تواند طالبان را به عنوان رئیس دولت قانونی به رسمیت بشناسد، با انتشار تصاویری از چهار زندانی سابق گوانتانامو نوشت: زندانیان خطرناک سابق زندان گوانتانامو اکنون به حکومت افغانستان کمک می‌کنند. دقیقاً به همین دلیل است که بایدن نمی‌تواند طالبان را به عنوان رئیس دولت قانونی به رسمیت بشناسد.

گفتنی است نیکی هیلی همچنین یک کارزار آنلاین برای متوقف کردن دولت بایدن از به رسمیت شناختن دولت طالبان در افغانستان به راه انداخته است و و روز گذشته در توئیتر خود با انتقاد از دولت واشنگتن بابت اقداماتش در کشور جنگ زده افغانستان که اکنون تحت حاکمیت طالبان قرار گرفته است، نوشت که در دوره چهار ساله دولت ترامپ، افغانستان “صلح‌آمیز” بود.

به گزارش صدا و سیما ، در این طومار، نیکی هیلی تاکید دارد که آمریکا باید از اذعان به اینکه طالبان “یک رژیم مشروع یا رئیس دولت است، امتناع کند. ” این درخواست تاکید می‌کند: طالبان باید از مشروعیت به رسمیت شناخته شدن یا کمک آمریکا محروم شود. بر همین اساس از شما می‌خواهم در درخواست از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای امتناع از به رسمیت شناختن طالبان به عنوان دولت رسمی افغانستان به من ملحق شوید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید