آمریکا: تا کارمان تمام نشود از سوریه نمی‌رویم

    کد خبر :368204

آمریکا می‌گوید تا کارش تمام نشود نیروهای نظامی خود را از سوریه خارج نمی‌کند.

اریک پهان، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در مصاحبه‌ای که متن آن روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور در روزنامه حریت چاپ ترکیه منتشر شد، با ذکر این که هنوز «کارهای زیادی» در سوریه مانده، گفت: «وقتی داعش شکست خورد و امنیت برای شهروندان سوریه برقرار شد، ما در مورد ادامه حضور نیروهایمان در این کشور ارزیابی جدیدی انجام خواهیم داد.»

خبرنگار حریت از پهان پرسیده بود که واکنش آمریکا به اخباری مبنی بر تغییر سیاست این کشور و خروج قریب‌الوقوع نیروهای آمریکایی از سوریه بیان کرد.

جیمز جفری، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در سوریه هفته گذشته نیز در جریان یک سفر دوره‌ای منطقه‌ای به اسرائیل، اردن و ترکیه گفته بود نیروهای آمریکایی مستقر در شرق رود فرات در این منطقه «می‌مانند». او همچنین گفته بود «سیاست جدید» آمریکا اقتضا می‌کند که دیگر برای خروج از این منطقه تا پایان امسال «عجله‌ای نباشد».

اخیرا شائبه‌ها و گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر چرخش سیاست آمریکا و تمایل این کشور به پایان حضور نظامی‌اش در سوریه ایجاد شده بود.

سخنگوی پنتاگون در مصاحبه خود این موضوع را ناشی از سوءبرداشت از سخنان دونالد ترامپ می‌داند: «من درک می‌کنم که از سخنان دونالد ترامپ سوء‌برداشت شده باشد. او نگفته که ما نیروهایمان را تا پایان سال [از سوریه] خارج می‌کنیم، بلکه گفت “خیلی خیلی زود”. ما داریم روی این موضوع کار می‌کنیم اما نمی‌توانیم همه چیز را جلو بیندازیم. ما اکنون در حال مبارزه با نسخه دوم داعش هستیم.»

دونالد ترامپ ۹ فروردین گذشته در جریان یک سخنرانی در اوهایو گفته بود آمریکا خیلی زود از سوریه خارج خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید