آشنایی با گوشی گلکسی اس 23 سامسونگ

    کد خبر :1006162
گلکسی اس 23

شرکت سامسونگ در فوریه یا همان زمستان سال 2023 از سری گلکسی اس 23 پرچمدار رونمایی کرد. این خانواده سه مدل داشته که اس 23 عضو کوچک این سری است.

بازتاب-گلکسی اس 23 پرچمدار جذابی بوده که مناسب افراد علاقمندان به تلفن‌های هوشمند کوچک سایز است. با نمایشگر 6.1 اینچی و وضوح تصویر FHD+ تجربه کاربری خوبی رقم می‌زند.

طراحی ساده در کنار سخت افزاری قوی، گلکسی اس 23 را به پرچمدار کوچک سامسونگ تبدیل کرده که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

 

طراحی و ساخت

 گلکسی اس 23

گلکسی اس 23 دارای زبان طراحی جدید سامسونگ است. گوشه‌ها گرد داشته و بدنه‌ای شیشه‌ای و فریم فلزی شامل آن شد. در جلو حاشیه نمایشگر کم با حفره‌ای دوربین در وسط پیدا بوده و عقب هم سه حسگر دوربین جدا از هم عمودی تعبیه شد.

ابعاد این تلفن هوشمند 146در70در 76 میلیمتر بوده و وزنی 168 گرمی دارد. یکی از نقاط برجسته این گوشی قابلیت ضدآب و گردوغبار بوده که موجب افزایش دوام این تلفن هوشمند خواهد شد.

حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر قرار گرفته و خبری از جک هدفون نیست. اسپیکر قسمت زیرین جای گرفته و پورت USB-C هم در این بخش قرار دارد. به طور کلی طراحی جذابی توسط سامسونگ به کار گرفته شد.

 

نمایشگر

این گوشی هوشمند به نمایشگر حفره‌دار 6.1 اینچی داینامیک امولد 120 هرتزی با شدت روشنایی 1200 نیتی مجهز است. نمایشگر پوشش شیشه گوریلاگلس ویکتوس 2 داشته و می‌تواند دوام بالایی از خود نشان دهد. این صفحه نمایش دارای تراکم پیکسلی 425پی پی آی بوده و نسبت صفحه نمایش به بدنه هم 86 درصد است. بنابراین تجربه کاربری لذت بخشی روی این گوشی پرچمدار می‌توان داشت.

 

سخت افزار و باتری

گلکسی اس 23

گلکسی اس 23 به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 اورکلاک شده مجهز شده و با 8 گیگ رم و 128 تا 256 گیگ حافظه داخلی قابل تهیه است. دستگاه از اسلات کارت میکرو اس دی بهره نبرده و با تراشه گرافیکی آدرنو 740 عملکرد بالایی می‌تواند از خود نشان دهد.

گوشی موردبحث یک باتری 3900 میلی آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع 25 واتی دارد و از شارژ بی سیم و معکوس هم پشتیبانی دارد. بنابراین می‌توان انتظار عملکرد بالایی از محصول شرکت کره‌ای داشت.

 

دوربین و نرم افزاری

در بخش عقب گوشی سه حسگر دوربین واید 50 مگاپیکسلی، تله فوتو 10 مگاپیکسلی و اولتراواید 12 مگاپیکسلی تعبیه شد. دوربین سلفی نیز یک حسگر 12 مگاپیکسلی بوده و می‌تواند عملکرد بالایی از خود نشان دهد. این دوربین قابلیت‌های بسیاری داشته و از HDR و قابلیت پانوراما پشتیبانی می‌کند.

دستگاه با سیستم عامل اندروید 13 مبتنی بر One UI 5.1 همراه بوده تا عملکرد لذت بخش نرم افزاری در کنار آن داشت.

 

نتیجه گیری

گلکسی اس 23 یک پرچمدار فوق العاده بوده که ویژگی‌های مثبت بسیاری دارد اما معایبی چون باتری کم ظرفیت، سرعت شارژ کم و عدم وجود اسلات کارت حافظه شاید برای کاربران رنج‌آور محسوب شود. اما به طور کلی گوشی یک گزینه برجسته بوده که می‌توان انتظار عملکرد بالایی داشت.

 

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید