فونیکس کم مصرف تیگو 8 با مدل پرو e پلاس به ایران می آید

    کد خبر :1004940
فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس

شرکت چری به تازگی محصولی را ارائه کرده که باید آن را یک کراس اوور بزرگ اندام ، پرتوان و کم مصرف دانست. خودرویی که به زودی توسط نماینده آن در بازار کشورمان هم عرضه خواهد شد.

بازتاب- این مدل فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس نام داشته که از پیشرانه هیبریدی قدرت می گیرد تا در کنار مصرف سوخت کم، توان حرکتی بالایی از خود نشان دهد. در این بخش قصد داریم با فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس بیشتر آشنا شویم.

طراحی بیرونی

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس اساسا همان تیگو 8 پرو مکس در طراحی بیرونی است. هیچ تفاوتی بین این مدل و نسخه تیگو 8 پرو مکس وجود ندارد. در واقع شرکت چری همان تیگو 8 پرو مکس را با پیشرانه هیبریدی همراه کرده و در بازار نیز فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس توسط مدیران خودرو به فروش می‌رسد.

بنابراین در طراحی بیرونی شاهد خودرویی بزرگ اندام با چهره جسورانه هستیم. خودرویی که عضلانی به چشم آمده و جلوه ظاهری جذابی دارد. تنها تفاوت این مدل با تیگو 8 پرو مکس، افزوده شدن یک درگاه شارژ موتورهای الکتریکی بوده که در عقب تعبیه شد.

ابعاد دقیق خودرو 1745 در 1860 در 4722 میلیمتر بوده و وزن آن هم 1769 کیلوگرم است. فاصله بین دو محور نیز بیش از 2710 میلیمتر اعلام شد. بنابراین با یک کراس اوور پهن پیکر و بزرگ برای جادادن 7 سرنشین رو به رو هستیم. البته فضای باری قابل توجهی هم هنگام خواباندن صندلی‌های عقب می‌توان داشت. بخصوص خانواده 5 نفره‌ای که قصد سفر دارد و بار زیادی هم به همراه می‌برند، با خواباندن صندلی نفرهای ششم و هفتم می‌توان فضای باری بزرگی بدست آورد.

بنابراین باید بیان داشت که طراحی بیرونی اساسا همان تیگو 8 پرو مکس است.

طراحی داخلی

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس

در کابین داخلی همانند تیگو 8 پرو مکس صندلی‌های چرمی دارای قابلیت سردکن/گرمکن برقی، سیستم سرگرمی با نمایشگر دیجیتالی و کلاستر دیجیتالی که در کنار هم قرار گرفته و جلوه مدرنی به کابین بخشیدند، نمایان است.

همانطور که گفته شد، تفاوت چندانی در کابین مدل هیبریدی و پرو مکس قابل مشاهده نیست، تنها مدیران خودرو و چری سعی کردند متریال داخلی را باکیفیت و جذاب‌تر سازند. برای کنترل سیستم تهویه باید به سراغ یک نمایشگر دیجیتالی زیر صفحه نمایش اصلی رفت که چنین طرحی را در خودروهای رنجروور شاهد بودیم. سردنده مدرن و کوچک طراحی شده و سیستم شارژ بی سیم گوشی هم در قسمت کنسول میانی تعبیه شده است.

فناوری‌های مختلفی در کابین فونیکس تیگو 8 پرو E پلاس به چشم می‌خورد که سفر را برای سرنشینان لذت بخش خواهد کرد.

پیشرانه

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها و نقطه تفاوت میان تیگو 8 پرو مکس و فونیکس تیگو 8 e پلاس قطعا به همین قسمت مربوط می‌شود. بخشی که چری به ترکیب دو موتورالکتریکی با پیشرانه احتراقی پرداخته تا در کنار کم مصرف ساختن، قدرت کافی هم به این کراس اوور 7 نفره ببخشد.

پیشرانه احتراقی یک موتور 1.5 لیتری SQRE4T15C با توربوشارژ و توان 147 اسب بخاری بوده که در خودروهای ایکس 55 پرو و تیگو 7 پرو نیز تعبیه شد.  استفاده چنین پیشرانه‌ای به تنهایی توانایی بالایی به دنبال نخواهد داشت و از این رو دو موتور الکتریکی هم به آن پیوست که مجموع قدرت آنها 235 اسب بخار است.

دو موتورالکتریکی و موتور احتراقی مجموعا 326 اسب بخار قدرت تولید کرده و تیگو 8 پرو E پلاس را به عنوان کراس اووری 7 نفره، پرتوان می‌سازنند. شتاب 0 تا 100 این خودرو به 7.6 ثانیه می‌رسد. برد حرکتی در حالت الکتریکی خالص کمتر از 100 کیلومتر است.

در بخش گیربکس باید به یک جعبه دنده DHT یا همان هیبریدی اختصاصی اشاره کرد. این گیربکس با  سه کلاچ و سه چرخ دنده سیاره‌ای، انتقال قدرت را به چرخ‌ها انجام می‌دهد. باتری این خودرو را می‌توان در حال حرکت یا سکون انجام دهد. مصرف سوخت این مدل در حالت ترکیبی تنها 1.5 لیتر در هر 100 لیتر است.

 

سخن آخر

در بحث آپشن تمامی ویژگی‌های تیگو 8 پرومکس روی این مدل هم لحاظ شد. بنابراین می‌توان انتظار عملکرد بالایی از این مدل داشت، خودروهای پلاگین هیبریدی گزینه‌ای مناسب برای کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت هستند.

انتظار می رود شرکت مدیران خودرو بزودی فروش این مدل جدید را آغاز کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید