آشنایی با انواع سیم و کابل موتورسیکلت

    کد خبر :1030991

در سیستم برق‌رسانی موتورسیکلت از انواع سیم و کابل استفاده می‌شود که هر یک از آنها با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند و شناخت آنها تنها به وسیله رنگی که روی آنها قرار گرفته قابل انجام است. اگر یک موتورسیکلت دچار آسیب در سیستم برق‌رسانی شود باید سریعاً نسبت به عوض کردن سیم و کابل‌های مختلف آن اقدام کرد.

با استفاده از سیم‌های مختلف می‌توان قطعاتی که در موتورسیکلت وظیفه‌های مختلف دارند را به یکدیگر متصل کرد. جایگاه سیم‌هایی که در موتورسیکلت قرار می‌گیرند با یکدیگر متفاوت است و قرار گرفتن در محل دقیق آنها اهمیت بسیار زیادی در کارکرد موتورسیکلت خواهد داشت. در مجموعه پیشتاز تجارت انواع سیم و کابل با کیفیت بسیار بالا و تنوع زیادی به فروش می‌رسند.

وظیفه کابل‌های موتورسیکلت

سیم‌ها و کابل‌های مختلفی که در موتورسیکلت به کار می‌روند وظایف مختلفی را برعهده دارند. از آنجایی که تمامی قطعاتی که در موتورسیکلت به‌کار می‌روند نیاز به برق و اتصال داشته از این سیم‌ها برای اتصال آنها استفاده می‌شود. اگر یکی از سیم‌هایی که در میان قطعات وجود دارد دچار اتصالی شود برق موتور قطع شده و موتورسیکلت دیگر حرکت نمی‌کند. اگرچه از سیم‌های بسیار با کیفیت در موتورسیکلت استفاده می‌شود اما پس از مدتی سیم‌ها دچار آسیب می‌شوند که باید برای از بین بردن مشکل موتورسیکلت آنها را تعویض کرد.

انواع سیم موتورسیکلت

سیم‌های موتورسیکلت تنوع بالایی دارند و هر کدام از آنها با رنگ مشخصی تولید می‌شوند. تعمیرکاران برای تعمیر موتور‌سیکلت باید به رنگ سیم‌ها دقت کنند تا هر سیم را در جای مناسب خود قرار داد دهند.

سیم مشکی خط سفید موتورسیکلت

یکی از انواع سیم‌های موتورسیکلت با رنگ مشکی و خط‌های سفید نمایش داده می‌شود. این سیم بین سوئیچ موتور سیکلت و ترانزیستور آن به کار می‌رود. برای تکمیل عملکرد سوئیچ از این سیم استفاده می‌شود. هنگامی که راکب موتور سیکلت سوئیت را بچرخاند این سیم برق را متصل کرده و باعث روشن شدن موتورسیکلت می‌شود.

سیم مشکی خط قرمز

یکی دیگر از سیم‌های موتورسیکلت سیم مشکی با خط قرمز است. این سیم میان بوبین جرقه و ترانزیستور قرار می‌گیرد. از سیم مشکی خط قرمز برای برقرار کردن برق بین این دو قطعه استفاده می‌شود.

سیم مشکی خط زرد

سیم مشکی خط زرد بین ترانزیستور و کویل موتور سیکلت قرار می‌گیرد و برای اتصال این دو قطعه اهمیت بسیار زیادی دارد.

سیم سبز موتورسیکلت

یکی دیگر از انواع سیم موتورسیکلت رنگ مشکی میباشد که خط زرد داشته و بین ترانزیستور و کویل اتصال پیدا کرده است و همانند دیگر قطعات است می تواند برق را بین این دو وسیله جریان دهد.

سیم آبی خط سفید موتورسیکلت

این سیم بین پیکاپ و ترانزیستور موتورسیکلت قرار می‌گیرد و اتصال این دو قطعه را برقرار می‌کند.

سیم سبز موتورسیکلت

سیم سبزی که روی آن خطوط قرمز وجود دارد بین دنده و چراغ قرار می‌گیرد.

سیم زرد

سیم زرد موتور سیکلت بین کوین‌های شارژ و چراغ قسمت جلوی موتور و شارژر قرار می‌گیرد.

سیم مشکی برای راهنمای موتور

سیم مشکی که بین سوئیچ و قطعات موتوری دیگر مانند بوق و راهنما قرار می‌گیرد در موتورسیکلت اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورتی که بخواهید از راهنمای موتورسیکلت استفاده کنید باید این سیم از سلامت کامل برخوردار باشد. این سیم باعث اتصال جریان برق شده و راهنمای موتورسیکلت شروع به‌کار می‌کند. اگر موتور سیکلت راهنما نداشته باشد رانندگان نمی‌توانند از مسیر شما مطلع شده و آسیب‌های جدی ممکن است به شما وارد شود.

سیم سبز کمرنگ

این سیم میان بو و شاسی موتور قرار می‌گیرد. هنگامی که بخواهید راهنمای موتور خود را با دست بزنید چراغ راهنمای سمت چپ و راست توسط این سیم، برق خود را دریافت کرده و روشن می‌شود.

سیم آبی و نارنجی کمرنگ

سیم آبی کمرنگ در موتورسیکلت بین چراغ راهنمای راست و کلید آن قرار می‌گیرد. سیم نارنجی کمرنگ نیز در بین چراغ راهنمایی چپ و کلید آن قرار می‌گیرد.

چرا سیم‌ها رنگ‌ بندی متنوعی دارند؟

انواع سیم و کابل کنترل موتورسیکلت با رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند و این باعث می‌شود که تعمیرکار بتواند به‌راحتی آنها را با یکدیگر تشخیص داده و برای تعمیرموتور سیکلت دچار مشکل نشود. اگر همه سیم‌های موتورسیکلت با یک رنگ تولید شوند نمی‌توان آنها را از یکدیگر تشخیص داد و کار موتورسوار و تعمیرکار سخت می‌شود. تمامی شرکت‌های تولید کننده انواع سیم و کابل موتور سیکلت این محصولات را با تنوع بالا و رنگ‌بندی مخصوصی تولید می‌کند و در هنگام خرید نیز شما باید به رنگ‌بندی آن توجه کنید.

خرید سیم و کابل موتورسیکلت

در هنگام خرید انواع لوازم یدکی موتورسیکلت مانند سیم و کابل باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. یکی از نکات مهم برای خرید این محصولات توجه به برند و کیفیت آنها است. هرچه سیم‌ها با کیفیت بالا تولید شوند طول عمر بالایی خواهند داشت. سیم‌های موتور سیکلت باید دارای روکش با کیفیتی باشد تا در اثر شرایط جوی مختلف به‌راحتی دچار آسیب نشوند

طول عمر سیم‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا اگر این سیم‌ها روکش خود را از دست بدهند اتصالات مختلفی در موتورسیکلت ایجاد می‌شود که خسارت‌های مالی بسیار زیادی را به‌وجود خواهند آورد. شما برای خرید این محصولات باید مجموعه‌ای را انتخاب کنید که کیفیت بالایی در فروش خود دارند. یکی از مجموعه‌های معتبری که در کشور به‌عنوان یک نمایندگی مطرح فعالیت می‌کند فروشگاه پیشتاز تجارت است.

شما توسط نمایندگی می‌توانید انواع سیم و کابل‌های مورد نیاز خود را با کیفیت بسیار بالا و قیمتی مناسب خریداری کنید. در این مجموعه انواع لوازم یدکی موتورسیکلت با تنوع بسیار بالا به فروش می‌رسند و شما می‌توانید این محصولات را به‌صورت غیرحضوری نیز خریداری کنید. مجموعه پیشتاز تجارت به عنوان یکی از فروشگاه های برتر فروش لوازم یدکی در گمرک شناخته شده می باشد و شما میتوانید به صورت حضوری نیز از این فروشگاه خرید کنید.

قیمت انواع سیم و کابل موتورسیکلت

همانطور که توضیح دادیم در قسمت‌های مختلف موتورسیکلت از سیم و کابل‌های گوناگونی استفاده می‌شوند. در صورتی که نیاز به اتصال قوی باشد باید از سیم‌های ضخیم‌تر استفاده کرد. از آنجایی که این سیم‌ها توسط شرکت‌های مختلف و با تنوع بالایی تولید می‌شود نمی‌توان قیمت ثابتی برای فروش آنها بیان کرد. در صورتی که شما بخواهید این محصولات را با قیمتی مناسب خریداری کنید باید خرید خود را به‌صورت مستقیم انجام دهید. با استفاده از لینک مجموعه پیشتاز تجارت می‌توانید به سایت این مجموعه مراجعه کرده و از یک خرید به‌صرفه و مطلوب برخوردار شوید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید