نگاهی دقیق به جدیدترین چاپگر سه بعدی صنعتی دنیا

    کد خبر :1030815

ما آخرین پرینتر سه بعدی کمپانی چینی Flashforge ، سری Creator 4 و Guider 3 را تست محصول کردیم. برند فلش‌فورج، یکی از تولیدکنندگان پیشگام 3DPrinter، همیشه طیف متنوعی از تجهیزات را برای کاربردهای بی شمار ارائه کرده است. اخیراً فرصتی برای بررسی جدیدترین پیشنهادات آنها در بازار، یعنی دستگاههای Creator 4 و Guider 3 بدست آوردیم.

شیرجه عمیق در پرینتر صنعتی Creator 4:

با شروع سری محصول Creator، این چاپگرها از طریق ویژگی‌های کلیدی مانند محفظه بسته و اتصال آنلاین به بازار حرفه‌ای عرضه می‌شوند. جدیدترین نسخه اضافه شده سری Creator 4 است. با داشتن حجم ساخت 350*400*500 میلیمتر، در رده محصولات سایز بزرگ طبقه بندی میشود. این اندازه امکان ایجاد اجسام بسیار بزرگ را فراهم می کند.

قلب Creator 4 در سیستم اکستروژن آن نهفته است – یک نازل پاشش رشته ترموپلاستیک دوگانه مستقل یا “IDEX”. اما نقطه قوت واقعی؟ این سر ابزارها فقط مستقل نیستند بلکه یگانه هم هستند؛ Flashforge سه نوع سر ابزار ویژه ارائه می دهد:

♦ اکسترودر-F برای فیلامنت ترموپلاستیکهای انعطاف پذیر

♦ اکسترودر-HT برای رشته ترموپلاستیک مهندسی با دمای بالا

♦ اکسترودر-HS برای کامپوزیت فیبر کربن

ترکیب محفظه ساخت محصور، سیستم Creator 4 را قادر می سازد تا طیف وسیعی از مواد مهندسی را بدون زحمت چاپ کند. پیکربندی سر نازل جداگانه IDEX استفاده از مواد پشتیبانی محلول را تسهیل می‌کند و راه را برای هندسه‌های پیچیده هموار می‌کند.

یکی از ویژگی‌های انتخابی جذاب، واحد خشک‌کن متریال فیلامنت است که می‌تواند به راحتی در زیر چاپگر قرار گیرد و از رفع مشکل رطوبت مواد قبل از شروع چاپ اطمینان حاصل کنید.

برای خرید پرینتر سه بعدی صنعتی در ایران با گارانتی و خدمات پس از فروش لینک https://www.3dpe.ir/shop/industrial-3d-printer را کلیک کنید. برای مشاهده چاپگر سه بعدی رومیزی به صفحه https://www.3dpe.ir/shop/desktop-3d-printer بروید.

تست محصول پرینترهای سه بعدی صنعتی Guider 3 و Guider 3 Ultra:

در ادامه، نگاهی کوتاه به جدیدترین مدل‌هایGuider  انداختیم: Guider 3 و برادر بزرگتر آن Guider 3 Ultra. در حالی که مدل پایه Guider 3 دارای حجم ساخت کمتری 300-250-340 میلی‌متر است، نسخه Ultra با ابعاد 350-350- 600 میلی‌متر افزایش یافته است.

هر دو دستگاه با دمای 320 درجه سانتیگراد، مناسب برای مواد مهندسی مختلف هستند. علاوه بر این، آنها دارای یک سیستم دوربین داخلی برای نظارت و کنترل از راه دور از طریق برنامه نرم افزار Flashpoint 5 هستند. Guider 3 قادر به دستیابی به سرعت چاپ نسبتاً بالای 250 میلی متر بر ثانیه است.

Guider 3 Ultra، با قد بلندش، از طراحی سیستم حرکتی coreXY برای رسیدن به سرعت چاپ بالای 250 میلی‌متر بر ثانیه استفاده می‌کند. طبق گفته Flashforge، طراحی دستگاه می تواند نویز را تا حدود 30 درصد کاهش دهد. این مدل همچنین برای استفاده 24 ساعته از طریق اجزای مکانیکی با دقت بالا ساخته شده است و می تواند دو قرقره 1 کیلوگرمی را در یک سیستم خشک کن غیرفعال در خود جای دهد.

نتیجه نهایی:

به نظر می رسد Flashforge تلاش قابل توجهی در طراحی این چاپگرهای سه بعدی برای تولید قطعات با کیفیت بالا انجام داده است. این پرینترهای صنعتی، با ویژگیهای قوی خود، بخوبی برای انجام طیف وسیعی از وظایف، حتی برای تولید قطعات مصرفی نهایی، مجهز هستند.

نظر شما چیست؟

♦ https://www.fabbaloo.com/news/taking-a-closer-look-at-flashforges-latest-professional-3d-printers

♦ https://flashforge.com

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید