آخرین قیمت طلا در بازار امروز

    کد خبر :1016400
قیمت طلا، سکه و ارز

آخرین قیمت طلا برای امروز اعلام شد، قیمت طلای ۱۸ عیار به ۲ میلیون و ۲۸۶ هزار تومان رسید، که نسبت به روز گذشته افزایش است.

قیمت امروز طلا اعلام شد.

آخرین قیمت طلا؛

بر این اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت ۲ میلیون و ۲۸۶ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۲۴ عیار ۳ میلیون و ۴۸ هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۸۹۸ دلار به فروش می رسید. گفتنی است، قیمت امروز مثقال طلا به ۹ میلیون و ۹۰۶ هزار تومان رسیده است.

قیمت هر گرم طلا امروز؛

قیمت امروز طلا
انس طلا ۱۸۹۸ دلار
مظنه تهران ۹٫۹۰۶٫۰۰۰
طلای ۱۸ عیار ۲٫۲۸۶٫۹۰۰
طلای ۲۴ عیار ۳٫۰۴۸٫۰۰۰

قیمت طلا و سکه امروز تهران؛

قیمت انواع سکه
سکه طرح جدید ۲۷٫۷۰۰٫۰۰۰
سکه طرح قدیم ۲۴٫۷۰۰٫۰۰۰
نیم سکه ۱۴٫۷۰۰٫۰۰۰
ربع سکه ۹٫۷۵۰٫۰۰۰
سکه گرمی ۵٫۸۵۰٫۰۰۰

به گزارش اقتصادآنلاین، ویژگی‌هایی مثل نقدشوندگی سریع، حمل آسان (ارزش بالا در حجم کم) و نگهداری راحت (فاسد نمی‌شود، زنگ نمی‌زند و از بین نمی‌رود) باعث شده که این فلز کمیاب از دیرباز مورد توجه افراد و دولت‌ها قرار بگیرد. طلا فلزی چکش‌خوار است و به‌سادگی شکل می‌گیرد. همین موضوع باعث شد که در دوران باستان، نفیس‌ترین و ظریف‌ترین مصنوعات از طلا ساخته شوند. قیمت طلای ۲۴ عیار از عیارهای ۲۲ و ۱۸ بالاتر است. اما برای نگه‌داری و سرمایه‌گذاری طلای ۲۴ بهترین گزینه نیست. طلای خالص (۹۹٫۹%) به‌سادگی آسیب می‌بیند و تغییر شکل می‌دهد.

در ایران معمولاً از عیار ۱۸ استفاده می‌شود و عیارهای ۲۰ و ۲۲ هم به رسمیت شناخته می‌شوند اما تولید طلا با عیار پایین‌تر از ۱۸ فقط برای صادرات مجاز است و عرضه آن در بازار داخل ممنوع است.  عیار سکه‌ها معمولاً بالاتر از عیار جواهرات است و گاهی از طلای خالص هم در سکه‌زنی استفاده می‌شود. در ایران تمام انواع سکه‌های بهار آزادی با عیار ۲۱٫۶ (۹۰٪) ضرب می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید