پرش به محتوای اصلی

آب گوجه فرنگی ریسک بیماری های قلبی را کاهش می دهد

کد خبر 558933
3

محققان دریافتند نوشیدن آب گوجه فرنگی بدون نمک می تواند میزان فشارخون و کلسترول را در افراد در معرض ریسک بالا بیماری قلبی-عروقی کاهش دهد.

در این مطالعه محققان دانشگاه توکیو ژاپن حدود ۵۰۰ شرکت کننده را مورد بررسی قرار دادند.

آنها دریافتند ۹۴ نفر از افرادی که آب گوجه فرنگی بدون نمک مصرف کرده بودند شاهد کاهش قابل توجه میزان فشارخون شان بودند.

آنها مشاهد کردند بعد از مصرف آب گوجه فرنگی، فشارخون سیستولیک (عدد بالا) از ۱۴۱.۲ به ۱۳.۷ و فشارخون دیاستولیک (عدد پایینی) از ۸۳.۳ به ۸۰.۹ کاهش یافت.

همچنین نتایج نشان داد میزان کلسترول بد LDL در ۱۲۵ شرکت کننده از میانگین ۱۵۵ به 149.9 mg/dL کاهش یافت.

به گفته محققان، این تاثیرات سودمند در بین زنان و مردان و برای گروه های سنی مختلف یکسان بود.

بازتاب را در گوگل بیشتر ببینید

نظرات کاربران

نخستین دیدگاه را درباره این خبر ثبت کنید

0 دیدگاه ثبت دیدگاه

یادآوری: نشانی ایمیل منتشر نمی‌شود و دیدگاه‌های حاوی توهین، تهمت، افترا یا واژگان نامناسب تأیید نخواهند شد.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

نظر شما می‌تواند شروع یک گفت‌وگوی سازنده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

از درج اطلاعات شخصی، شماره تماس و پیوندهای تبلیغاتی خودداری کنید.