آئودی برای طراحی خودروهای خود به سراغ هوش مصنوعی می‌رود

    کد خبر :959513
آئودی

شرکت‌های خودروساز مطرح همیشه با استفاده از جدیدترین فناوری‌های سعی کردند محصولی خاص و باکیفیت را به مشتریان خود ارائه دهند. در این بین باید به برند آلمانی آئودی اشاره کنیم که زیربرند کمپانی فولکس واگن محسوب می‌شود.

بازتاب-این خودروساز در جدیدترین اخبار مشخص شده قصد دارد از فناوری هوش مصنوعی برای طراحی محصولات آینده بهره گیرد. فناوری هوش مصنوعی (AI) به طور مداوم در حال توسعه و پیشرفت است. فناوری که آن را در زمینه‌های گسترده‌ای چون مراقبت‌های بهداشتی، مالی و خدمات به مشتریان استفاده می‌کنند. در آینده نزدیک نیز باید شاهد استفاده آن در زمینه طراحی خودرو برای شرکت آئودی هم خواهیم بود. آئودی، مانند بسیاری از خودروسازان دیگر، در حال بررسی پتانسیل هوش مصنوعی برای بهبود طراحی و عملکرد خودروهایش است.

آئودی فاش کرده است که با توسعه نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی به نام FelGAN، برای اولین بار در فرآیند طراحی خود از هوش مصنوعی (AI) استفاده می‌کند. این نرم افزار از شبکه‌های متخاصم مولد (GANs) استفاده کرده تا به طراحان منابع الهام و ایده‌های جدیدی برای کارشان ارائه دهد.

FelGAN به عنوان نوعی مرکز ایده برای تیم طراحی رینگ آئودی عمل می‌کند و به طراحان اجازه می‌دهد تا نسخه‌های جدید و تنوع طرح‌های خود را بررسی کنند. هوش مصنوعی قادر است خود طرح‌های واقع‌گرایانه ایجاد کرده یا طرح‌های موجود را به روشی هدف‌مند ترکیب سازد. این به طراحان همچنین قابلیت آن را داد تا موتیف‌ها و دیدگاه‌های جدید را کشف کنند و از پیشنهادات هوش مصنوعی برای توسعه و اصلاح بیشتر خلاقیت‌های خود استفاده کنند.

آئودی

رابط کاربری هوش مصنوعی، که مبتنی بر فناوری Streamlit است، امکان بازخورد سریع و چرخه‌های توسعه کوتاه را بین تیم‌های طراحی و فناوری اطلاعات فراهم می‌کند. اجزای برنامه هوش مصنوعی، که به قدرت پردازش قابل توجهی نیاز دارند، در فضای ابری اجرا می‌شوند، بنابراین طراحان مجبور نیستند هنگام استفاده از نرم افزار به سخت افزار محلی تکیه کنند.

علاوه بر ارائه الهام، FelGAN همچنین به هر طرحی که ایجاد می‌کند یک مقدار محاسبات به نام “DNA” اختصاص می‌دهد. این به طراحان اجازه خواهد داد تا طرح‌ها را در هر زمانی بازتولید کنند. طراحان همچنین می‌توانند برنامه را با طرح‌ها و عکس‌های خود تطبیق دهند و آنها را به سطح آزمایشی مجازی اضافه کنند. الگوریتم‌های ویژه‌ای برای تعیین مقادیر DNA مناسب برای این ورودی‌ها استفاده می‌شود.

به طور کلی، FelGAN به طراحان آئودی کمک می‌کند تا خارج از افکار خود فکر کنند و ایده‌ها و رویکردهای جدید را تجربه داشته باشند. آئودی با توسعه نرم افزار هوش مصنوعی داخلی، شایستگی خود را در زمینه‌ای مهم و نوظهور نشان می‌دهد. این شرکت اعلام کرده است که به عنوان بخشی از هدف خود برای تبدیل شدن به یک شرکت مبتنی بر داده، قصد دارد از هوش مصنوعی در همه بخش‌ها استفاده کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید