چطور با دلی آرام و قلبی مطمئن یک ست شیرآلات استاندارد بخرید؟!

    کد خبر :940521

معمولاً در زمان خرید ست شیرآلات، در صورتی که بابت بودجه و قیمت شیرآلات محدودیتی وجود نداشته باشد، اولین نکته ای که باید پسندیده شود ظاهر آنهاست. شیرآلات اهرمی از نظر ظاهر به مدل های کلی فلت و تنسو و ترکیبی از این دو سبک دسته بندی می شود. در صورت محدودیت بودجه بحث همخوانی قیمت ست شیرآلات با هزینه ای که برای خرید در نظر گرفته اید پیش می آید و باید ظاهر شیرآلات ساختمانی با قیمت در محدوده مورد نظر خود را بررسی نمایید. در این مقاله با انواع ست شیرآلات و نکات مهم در زمان انتخاب مدل مورد نظر خود آشنا خواهید شود.

انواع ست شیرآلات

خرید شیرآلات بهداشتی معمولا به صورت ست انجام می شود؛ چرا که هماهنگ سازی آن در بخش های مختلف خانه ساده تر است. البته ممکن است شیر ظرفشویی به صورت جداگانه خریداری شود چون در کنار سایر شیرآلات مانند شیر توالت، شیر روشویی و شیر دوش نصب نمی شود. برخی از انواع ست شیرآلات ساختمانی دارای شیر ظرفشویی دو منظوره، فنری و یا شاوری هستند. اما در صورتی که در ست شیرآلات مورد پسند شما از این انواع شیر آشپزخانه موجود نباشد چاره ای جر انتخاب از میان سایر مدل ها ندارید. قیمت ست شیرآلات معمولاً با توجه به طرح، وزن، سختی های تولید، گارانتی، آبکاری و … تعیین می شود. شیرآلات بهداشتی کاویان، تولید کننده شیرآلات بهداشتی، در تولید هر یک از انواع ست شیرآلات بهداشتی خود فلسفه خاصی داشته و یا از طبیعت الهام گرفته است. به طور مثال ست شیرآلات توکا از فرم پرنده الهام گرفته شده است.

 ست شیرآلات، به طور معمول، شامل چهار بخش شیر روشویی، شیر توالت، شیر حمام و شیر ظرفشویی است. علاوه بر این بخش ها، برخی از انواع ست شیرآلات دارای شیر روشویی پایه بلند یا متحرک و شیر ظرفشویی دو منظوره، فنری و یا شاوری نیز هستند. در زمان خرید شیرآلات با تنوع قیمت ست شیرآلات ارزان تا لاکچری روبرو هستید و می توانید متناسب با بودجه ای که در نظر گرفته اید ست شیرآلات مورد نظر خود را انتخاب کنید. تنوع طرح و مدل شیرآلات بهداشتی نیز گسترگی بالایی دارد. بعضی از مدل ها منحصر به فرد و غیر کپی هستند و حتی طرح صنعتی آن ها ثبت شده است.

ست شیرآلات ارزان، لوکس و متوسط

ست شیرآلات از نظر قیمت به سه دسته شیرآلات ارزان قیمت، شیرآلات لوکس و شیرآلات متوسط تقسیم می شود. شیرآلات لوکس معمولاً طراحی خاص و انحصاری دارد و وزن آن به نسبت سایر مدل ها بالاتر است. برعکس، ست شیرآلات ارزان قیمت معمولاً مدلی اقتصادی و سبک تر است که تولید آن نیز پیچیدگی های کمتری دارد. البته که می توانید در میان مدل های ست شیرآلات ارزان طرح های منحصر به فرد نیز پیدا کنید. در میان شیرآلات ارزان و لوکس دسته بندی شیرآلات متوسط قرار می گیرد که قیمتی میان دو گروه مذکور دارد و در میان آن ها هم طرح های معمولی هم طرح های جذاب تر به چشم می خورد.

 شیرآلات فلت و تنسو

از نظر سبک طراحی، شیرآلات معمولاً به دو مدل فلت و تنسو دسته بندی می شود. مشخصه سبک فلت سطوح مسطح و زوایای قائمه است که استحکام را به ذهن متبادر می کند. در عین حال، سبک تنسو بیشتر از حجم هندسی استوانه الهام می گیرد و دارای منحنی های موزون است. برخی از انواع ست شیرآلات نیز ترکیبی از این دو سبک هستند و زوایای قائمه و خطوط منحنی را در یک مدل کنار هم گردآوری کرده اند. اینکه ست شیرآلات انتخابی شما کدام یک از این سبک ها باشد کاملاً سلیقه ای است و بسته به دکوراسیون مورد نظر شما دارد.

جنس ست شیرآلات

ست شیرآلات می تواند از مواد اولیه متفاوتی تهیه شود. به صرفه ترین ماده ، جه از نظر دوام و چه از نظر قیمت، آلیاژ شمش برنج استاندارد با سرب زیر 2.5 در صد است. بیشتر این آلیاژ را مس و روی تشکیل می دهد که با دستگاهی به نام کوانتومتر در کارخانه سنجیده می شود. این دستگاه بخار حاصل از نمونه ماده اولیه را آنالیز و درصد عناصر آن را مشخص می کند. از آنجا که شما در زمان خرید امکان چنین بررسی ای ندارید مهم ترین مرحله این است که اطمینان حاصل کنید شیرآلات مورد پسندتان سربی نیست و یا میزان سرب آن بیشتر از حد مجاز نیست. معمولاً یا باید به فروشنده اطمینان کنید، یا به یک برند معتبر و یا تجربه قبلی خود وآشنایانتان در استفاده های قبلی  از این محصول.

قیمت شیرآلات

قیمت ست شیرآلات بهداشتی مانند قیمت تک تک قطعات (شیر روشویی، شیر توالت، شیر دوش حمام و شیر ظرفشویی) از قیمت ست شیرآلات ارزان تا ست شیرآلات لوکس تنوع دارد. البته یک ست شیرآلات استاندارد لزوماً قیمت بالایی ندارد و با بررسی کافی قادر به خرید یک دست شیرآلات ارزان باکیفیت و استاندارد خواهید بود. مهم ترین عامل در تعیین کیفیت و قیمت شیرآلات جنس مواد اولیه مورد استفاده در تولید آن است. در صورتی که این ماده اولیه استاندارد باشد وزن (یعنی میزان ماده اولیه به کار رفته در شیرآلات) اهمیت چندانی ندارد، به شرط اینکه متناسب با طرح شیرآلات تعیین و توسط متخصص تایید شده باشد.

دامنه قیمت شیرآلات از قیمت شیرآلات ارزان تا لوکس را شامل می شود. بیشتر افراد هنگام خرید شیرآلات بهداشتی، تنها به برند و قیمت شیرآلات توجه دارند. در حالی که مواردی مانند جنس، کیفیت و گارانتی در نظر گرفته نمی شوند. کیفیت شیرآلات لزوماً با مشاهده ظاهر و یا سبک سنگین کردن شیرآلات قابل تشخی نیست. بر خلاف باور عمومی، شیرآلات سبک نیز ممکن است با کیفیت باشند. وزن شیرآلات نشان دهنده میزان مواد اولیه به کار رفته در تولید شیر و عامل مهمی در تعیین قیمت شیرآلات است؛ اما سنگین بودن شیرآلات نشان دهنده کیفیت بالا نیست. بلکه استاندارد بودن مواد اولیه مهمترین عامل در تعیین کیفیت شیرآلات است.

نتیجه

در زمان خرید شیرآلات باید چند نکته را بررسی کنید تا بهترین ست شیرآلات را انتخاب نمایید. جنس ست شیرآلات بیشتر از هر فاکتوری نشان دهنده کیفیت آن است. انواع ست شیرآلات ساختمانی در دسته بندی های ست شیرآلات ارزان، شیرآلات لوکس و متوسط تولید می شود. در زمان انتخاب باید قیمت ست شیرآلات را با بودجه خود تطبیق دهید و سبک طراحی آن را بر طبق دکوراسیون مورد نظر خود انتخاب کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید