راهنمای خرید دستگاه برش لیزری

    کد خبر :867309

امروزه اهمیت دستگاه های برش لیزری با توجه به کاربرد بسیار متنوع و وسیعی که در صنعت حکاکی و برش لیزری دارند بر کسی پوشیده نیست. با روی کار آمدن تکنولوژی لیزر و بهره گرفتن از این تکنولوژی به واسطه دستگاه‌ های لیزر صنعتی پیشرفت قابل ‌توجهی در صنایع وابسته به این دستگاه ‌ها حاصل‌شده است.

به‌طورکلی بر اساس نوع متریالی که مورد حکاکی و برش قرار می‌گیرند دستگاه‌های لیزر صنعتی را می‌توان در دو دسته دستگاه لیزر فلزات و دستگاه لیزر غیرفلزات تقسیم‌ بندی کرد. البته لازم به توضیح است در برخی از موارد از تکنولوژی لیزر نه تنها با هدف برش بلکه با هدف ایجاد اتصال بین فلزات و در برخی از موارد غیر فلزات به واسطه دستگاه جوش لیزر استفاده می شود.

اگر شما نیز از افراد علاقه‌مند به صنعت حکاکی و برش لیزری هستید و قصد تهیه دستگاه برش لیزری و یا حکاکی لیزری را دارید توصیه می‌شود در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی نکاتی که در زمان انتخاب و خرید دستگاه برش لیزر لازم است به ان ها توجه داشته باشید، بپردازیم.

نکات خرید دستگاه برش لیزری

ازجمله برترین نکاتی که در هنگام تهیه و خرید یک دستگاه برش لیزر لازم است به آن ها توجه داشت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ابعاد و اندازه دستگاه

توجه به ابعاد و اندازه دستگاه برش لیزر از مهم‌ترین عواملی است که در هنگام خرید یک دستگاه لازم است در اولویت قرار بگیرد. به‌عبارت‌دیگر می‌توان گفت این ابعاد و اندازه کارگاه شما و نوع محصولاتی که تولید می‌کنید است که تعیین‌کننده ابعاد و اندازه دستگاهی است که باید خریداری کنید.

اگر در یک کارگاه صنعتی بزرگ مشغول به کار هستید بدون شک محدودیتی جهت تهیه دستگاه برش لیزر در ابعاد بزرگ نخواهید داشت، اما در صورت فعالیت در کارگاه کوچک و یا مصارف خانگی قطعاً لازم است به سراغ دستگاه ‌های برش لیزری کوچکی بروید که به‌سادگی روی یک میز قرار گرفته و می‌توانند محصولات مورد نیاز شما را تولید کنند بروید.

توجه به ابعاد میز کار مؤثر دستگاه نیز از جمله عوامل مهمی است که لازم است به آن توجه داشته باشید. ابعاد میز کار دستگاه با قیمت آن رابطه مستقیم دارد. به‌عبارت‌دیگر می‌توان گفت هر چه ابعاد میز مؤثر شما بزرگ‌تر باشد قیمت دستگاه نیز بیشتر خواهد شد و بالعکس.

توجه به سورس دستگاه لیزر

سورس دستگاه لیزر را قلب تپنده دستگاه‌های لیزر می دانند. جهت شناخت بهترین سورس مورد استفاده در دستگاه‌های لیزر لازم است برترین و مرغوب‌ترین سورس های مورد استفاده در دستگاه‌های لیزر در دنیا را بشناسید.

ازجمله برترین سورس های موجود در ایران که بر روی دستگاه‌های لیزر صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توان به سورس مکس، سورس ریکاس، سورس JPT، سورس IPG و سورس BCF اشاره کرد. در بین سورس های نامبرده بدون‌شک پرفروش‌ترین و دردسترس‌ترین سورس لیزر متعلق به سورس مکس است. این سورس ساخت کشور چین و جزء کالا های تولدی درجه یک این کشور می باشد. همواره در موجودی این سورس در کشور پیوستگی وجود داشته و سورس مورد استفاده در بیشترین دستگاه‌ های لیزر در ایران از این نوع سورس می‌باشد.

توان تیوب لیزر

کاربرد تیوب لیزر در دستگاه‌ های لیزر تولید اشعه لیزر است. این توان تیوب لیزر است که قدرت دستگاه لیزر را تعیین می‌کند. به‌طورکلی دستگاه‌های لیزر در توان‌های ۱۰۰ الی ۸ هزار وات تولید و ارائه می شوند که بسته به نوع متریالی که لازم است برش دهید این توان انتخاب می‌شود.

توجه به نوع متریال

همان‌طور که ممکن است بدانید این نوع متریالی که قرار است مورد حکاکی و برش قرار دهید است که تعیین‌کننده دستگاه لیزر متناسب با کسب‌وکار شماست. به‌عبارت‌دیگر اگر شما بیشتر بر روی فلزات فعالیت می‌کنید و هدف شما از خرید دستگاه لیزر انجام حکاکی و برش بر روی فلزاتی همچون طلا، نقره، مس، روی، آهن، چدن، فولاد ضدزنگ، ورق استیل و غیره می‌باشد نیاز است از دستگاه لیزر فلزات که از تکنولوژی لیزر فایبر بهره می‌برد، استفاده کنید.

اگر متریال هدف شما در دسته‌ غیر فلزات قرار می‌گیرند همچون پارچه، چوب، چرم، نمد، پلکسی و غیره آنچه که نیاز شما را برطرف می‌کند دستگاه لیزر غیر فلزات است که از تکنولوژی لیزر CO2 بهره می‌برد. این دستگاه در توان کمتر با توجه به‌سختی متریالی که قرار است مورد برش و حکاکی قرار دهد تولید می‌شود.

سیستم خنک‌کننده دستگاه (چیلر)

اشعه‌ی لیزر تولید شده در دستگاه لیزر همراه با گرما ساطع می‌شود. سیستم خنک‌کننده دستگاه که تحت عنوان چیلر شناخته ‌شده است وظیفه دارد خنک‌کننده‌ ای همچون آب را در بین لوله‌های اطراف تیوب لیزر به حرکت درآورد تا گرمای تولید شده را از دستگاه گرفته و کاهش دهد. معمولاً در دستگاه‌ های لیزر صنعتی از آب به عنوان خنک کننده بهره گرفته می‌شود.

خدمات پس‌از فروش دستگاه

بدون‌شک توجه به خدمات پس‌از فروش دستگاهی که قرار است تهیه کنید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زیرا خرید دستگاه از یک مجموعه به‌منزله آغاز دریافت تعهدات از آن مجموعه است. با توجه به حمل‌ونقل دستگاه‌های لیزر صنعتی و نصب و راه‌اندازی آن که لازم است حتماً توسط تکنسین‌های متخصص و حرفه‌ای انجام شود توصیه می‌شود دستگاه لیزر مورد نیاز خود را از شرکتی تهیه کنید که خدمات حمل‌ونقل و نصب و راه‌اندازی دستگاه را در محل کارگاه شما ارائه می دهند.

معمولاً لازم است نحوه انجام کار با دستگاه لیزر توسط تکنسین‌ های متخصص به اپراتورها به‌صورت رایگان آموزش داده شود. شرکت نوین تاک لیزر با داشتن بیش‌از ۱۵ سال سابقه در امر واردات و تولید انواع دستگاه‌های لیزر فلزات، دستگاه لیزر غیر فلزات و دستگاه جوش لیزری در کنار شماست تا با ارائه مشاوره رایگان راهنمای شما در انتخاب و خرید دستگاه لیزر متناسب با کسب‌وکار شما باشد. با خرید دستگاه برش لیزری از این مجموعه پشتیبانی همیشگی تیم فنی مهندسی ما با شماست.

4
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. مهرداد گفت:

    واقعا اطلاعات جالبی بود واسه منی که قصد خرید دستگاه لیزر فلزات رو دارم

  2. پارسا گفت:

    ممنون از مطلب خوب و مفیدتون. من متوجه شدم تکنولوژی به کار رفته در دستگاه های لیزر فلزات و غیر فلزات که برش رو ممکن میکنن، با تکنولوژی به کار رفته در دستگاه جوش لیزر که اتصال رو باعث میشه متفاوت هست

  3. رستگار گفت:

    راهنمای خرید جامع و کاملی بود. ممنون از شما

  4. میری گفت:
    موافقم ۱

    در خرید دستگاه لیزر چه برش لیزری فلزات و چه برش لیزری غیر فلزات، بیشتر از هرچیزی باید به سورس دستگاه توجه بشه به نظرم

دیدگاهتان را بنویسید