۱0 نکته مهم در مورد سفر به یونان

    کد خبر :867415

 

فرض کنید بلیط خود را رزرو کرده اید و قرار است به کشور یونان سفر کنید. بجز اینکه چند روز، هفته یا ماه باید صبر کنید تا موعد سفر فرا برسد، باید اقداماتی انجام دهید تا محیای سفر شوید. در این مقاله نکاتی که باید قبل از سفر به یونان از آنها آگاه باشید، برای شما تهیه شده تا با آگاهی از این نکات، تجربه ی دلچسبی از سفر به این کشور داشته باشید.

با هم 10 نکته مهم در مورد سفر به یونان را که  توسط آژانس مسافرتی آبرنگ تهیه شده است را مرور میکنیم.

 

همراه داشتن پول نقد مهم ترین فاکتور است

بر خلاف بقیه کشورهای اروپایی حوزه شینگن،  استفاده از پول نقد در یونان بسیار رایج است، بنابراین حتما پول نقد به مقدار کافی همراه خود داشته باشید. اگر نه، می‌توانید از دستگاه‌های خودپرداز پول نقد دریافت کنید. در مرکز شهرهای بزرگ، بویژه در جزایر دور افتاده از شهر، بسیاری از رستوران‌ها و موسسات کارت اعتباری نمی‌پذیرند. با این حال، نگران نباشید، چرا که کارت‌های اعتباری در اکثر فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های بزرگ، مراکز خرید و رستوران‌ها پذیرفته می‌شوند. اما سعی کنید همیشه پول نقد همراه خود داشته باشید.

حتما از قبل برای سفرتان برنامه ریزی کنید

متأسفانه یونان به خوبی برای افراد دارای معلولیت آماده و سازماندهی نشده است. اگر فردی با نیازهای ویژه هستید یا با فردی که این بیماری را دارد سفر می کنید، حتما اتاق یا کابین معلولان را در هتل ها و کشتی ها زودتر رزرو کنید. اگر قصد بازدید از برخی جزایر یونان را دارید، سعی کنید به جزایر مسطح بپیوندید زیرا بسیاری از امکانات برای افراد معلول ساخته نشده است.

از دود سیگار بدور باشید

تخمین زده می شود که تقریباً ۵۰ درصد یونانی ها سیگار می کشند، که این مسئله می تواند برای افراد غیر سیگاری بسیار آزاردهنده باشد. در حالی که ممنوعیت استعمال دخانیات در مکان های سر بسته در این کشور وجود دارد، اما سیگار کشیدن در کافه یا رستوران ها بسیار رایج است، اگرچه بسیاری از مکان های جدید ممنوعیت استعمال دخانیات را اجرا می کنند. اما وقتی نوبت به سیگار کشیدن در فضای باز می رسد، متأسفانه نمی توان کار زیادی انجام داد.

هنگام رانندگی مراقب باشید

باید بدانید که یونانی‌ها به‌ویژه در آتن، بسیار تهاجمی رانندگی می‌کنند. اگر قصد دارید ماشین اجاره کنید، همیشه مراقب باشید. خارج از شهر اما وضعیت کمی بهتر است، اما باز هم مراقب باشید. موتورسیکلت ها هنگام رانندگی پشت شما نمی مانند و تمایل زیادی به حرکت زیگزاگی دارند، در حالی که سایر رانندگان ممکن است در سمت چپ یا راست از شما سبقت بگیرند. بنابراین، مراقب باشید و سعی کنید در پایتخت یونان رانندگی نکنید، اما رانندگی در جزایر و جاهای دیگر، اشکالی ندارد.

تاکسی هوشمند باشید

کرایه تاکسی در یونان به جز در فرودگاه ها، نسبتاً ارزان است. در مناطق شهری، تاکسی تقریباً همه جا پیدا میشود. هنگامی که یک تاکسی را صدا بزنید، راننده ممکن است برای تصمیم گیری در مورد مناسب بودن یا نبودن مسیر شما برای خودش، ابتدا مقصدتان را از شما بپرسد. در حالی که این کار در کشورهای دیگر غیرعادی است، اما در یونان، بسیار رایج است. همچنین، اگر در حالی که شما در تاکسی هستید، و راننده برای برداشتن مسافر دیگر توقف میکند، تعجب نکنید. تعداد کمی از رانندگان این کار را انجام می دهند، اما ممکن است اتفاق بیفتد. و اگر چنین شد، توجه داشته باشید که کرایه را با مسافرین دیگر تقسیم نمی کنید.

زودتر از موعد سفر رزرو کنید

در فصول شلوغ، هر چه زودتر برای اخذ فوری ویزای شینگن یونان و رزرو بلیط و هتل اقدام کنید، هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. اگر در فصول شلوغ سفر می کنید (اواسط ژانویه تا پایان آگوست)، توجه داشته باشید که جزایر و کشتی ها شلوغ هستند زیرا خود یونانی ها هم به اندازه گردشگران در آنجا هستند.

وقتی به جزیره میروید از قبل آب بطری (آب معدنی) تهیه کنید

تقریباً در هر شهری در کشور یونان می توانید از شیر آب بنوشید، اما در جزایر بهتر است از آب بطری استفاده کنید. اکثر جزایر یونان آب کافی ندارند و مقدار کمی که دارند برای مصارف بهداشتی و شستشو استفاده می شود.

ساعات کاری را بلد باشید

در سرتاسر یونان، مغازه‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و سوپرمارکت‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب باز هستند. (روزهای شنبه، اکثر فروشگاه ها ساعت ۲۰ میبندند.) در مورد فروشگاه های کوچک و مغازه های محلی، ساعات کاری به شرح زیر است: ۹ صبح تا ۲:۳۰ بعد از ظهر و ۵:۳۰ تا ۲۰:۳۰ در روزهای سه شنبه، پنجشنبه و جمعه. روزهای دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۹ صبح باز و ساعت ۳ بعد از ظهر بسته می شوند. مغازه ها معمولا یکشنبه ها بسته هستند، به جز مینی مارکت ها و کیوسک ها.

از درخواست وای فای خجالت نکشید

در یونان، به جز در مکان‌های دورافتاده و کوچک، می‌توانید تقریباً در هر کجا به اینترنت متصل شوید. وای فای در بسیاری از مکان‌های عمومی و همچنین در هتل‌ها و کافه‌ها موجود است. در صورت ایمن بودن اتصال، از درخواست رمز وای فای معذب نشوید چراکه درخواست رمز وای فای در یونان بسیار رایج است. از طرفی، می توانید یک کارت اینترنت را از یک کیوسک خریداری کنید.

بیرون بروید و از مکانهای زیبا بازدید کنید

یونان کشور زیبایی است. این کشور سواحل، کوه‌ها، دریاچه‌ها، دره‌های سرسبز و شهرهای زیبایی برای گشت و گذار دارد. جزایر واقع در این کشور که در طول تابستان پذیرای هزاران هزار گردشگر و توریست است، نیز جزو مکان هایی است که باید  پس از اخذ ویزای شینگن و سفر به اروپا از آن بازدید کنید. مکان های دیگری هم برای بازدید در این کشور وجود دارد که هم شلوغ هستند و هم بازدید از آن هزینه کمی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید