برنامه‌ ریزی برای سفرهای بهاری از انتخاب مقصد تا چگونگی سفر

    کد خبر :1051186

با نزدیک شدن به تعطیلات عید نوروز، گردشگران زیادی برای سفر به شهرهای مختلف ایران یا حتی خارج از کشور برنامه‌ریزی می‌کنند. شما باید از روزهای قبل مقصد خود را انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که با چه وسیله‌ای به سفر بروید. پیشنهاد ما این است که خودروی شخصی را کنار بگذارید و برای مسافرت در هر یک از ماه‌های بهار به خودتان استراحت دهید. در این مطلب همراه ما باشید تا شما را برای برنامه‌ریزی سفرهای بهاری راهنمایی کنیم.

بهترین مقاصد سفرهای بهاری

ایران سراسر زیبایی است و مخصوصا در فصل بهار مناطق زیادی در این کشور وجودارد که برای گردشگری مناسب هستند. برخی از این مقاصد در ادامه معرفی شده‌اند.

شیراز: همه گردشگران شهر شیراز را به شهر ادب، شعر و هنر می‌شناسند. ولی ما به شما می‌گوییم شیراز، شهر گل‌های رنگارنگ است. وقتی به شیراز می‌روید، نام باغ‌های زیادی مانند باغ ارم، باغ نظر، باغ دلگشا، عفیف‌آباد، باغ جهان‌نما، نارنجستان قوام شیراز و… را می‌شنوید. بازدید از این باغ‌های زیبا فقط در فصل بهار مناسب است. شما می‌توانید در تعطیلات نوروز مهمان این شهر زیبا باشید یا ماه اردیبهشت را برای سفر انتخاب کنید. دقیقا در ماه اردیبهشت عطر بهار نارنج در تمام خیابان‌های شیراز پخش می‌شود. البته در هر روزی از فصل بهار، رایحه گل‌های رنگارنگ و زیبا را استشمام می‌کنید.

اصفهان: قطعا سفر به اصفهان در پاییز هزار رنگ، یخبندان زمستان و گرمای طاقت‌فرسای تابستان هم زیبایی خود را دارد؛ ولی فصل بهار، زمان بهتری برای سفر به این شهر و تماشای جاذبه‌های دیدنی فراوان آن است. با دیدن میدان نقش جهان، پل خواجو، کاخ عالی قاپو، بازار قیصریه، سی و سه پل و دیگر جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی شهر اصفهان در فصل بهار، نصف جهان را مشاهده خواهید کرد. البته با رزرو آنلاین بلیط هواپیما می‌توانید این همه زیبایی را قبل از فرود آمدن از ارتفاع زیاد ببینید که هم در روز و هم در شب زیبایی خاص خود را دارند.

گیلان: به طور کلی شهر گیلان در هر فصل از سال، جاذبه‌های دیدنی زیادی برای گردشگران دارد. اما بارش برف و باران در فصل‌های پاییز و زمستان و شرجی بودن در فصل تابستان باعث شده است که بهترین زمان سفر به این استان، فصل بهار باشد. در ماه‌های بهار، هنوز هم هوا در این منطقه کمی سرد است. پس لباس‌های گرم خود را هم در چمدان قرار دهید. برای سفری خاطره‌انگیز در گیلان می‌توانید به قلعه رودخان، ییلاقات ماسال، روستای پلکانی ماسوله و… بروید.

اردبیل: اردبیل یکی از آن شهرهایی است که در فصل بهار جاذبه‌های دیدنی زیبایی دارد. بیش‌تر گردشگران اردبیل را به چشمه‌های آب گرم سرعین می‌شناسند؛ با این حال، دریاچه شورابیل، پیست اسکی آلوارس، موزه مردم‌شناسی اردبیل و… جزو جاهای دیدنی این شهر هستند. یادتان باشد برای سفر به این شهر در فصل بهار حتما لباس گرم با خود بردارید. گردنه حیران یکی از زیباترین منطقه‌های نزدیک به اردبیل است که مسافران قبل از رسیدن به شهر اردبیل از آن می‌گذرند. بنابراین پیشنهاد ما این است که برای تماشای مناظر زیبای مسیر، با خرید بلیط اتوبوس vip زمینی سفر کنید.

مشهد: مشهد یکی از شهرهای پر گردشگر ایران است که هر ساله از مسافران زیادی پذیرایی می‌کند. به خصوص با شروع تعطیلات عید نوروز، گردشگران زیادی مقصد خود را مشهد مقدس قرار می‌دهند. قطعا یکی از هدف‌های ما برای رفتن به مشهد، زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) است. ولی جاذبه‌های دیدنی دیگری مانند مقبره فردوسی، کوه سنگی، پارک وکیل‌آباد، باغ وحش وکیل‌آباد، پارک چالیدره، طرقبه و… در این شهر وجود دارد. بنابراین با سفر به این شهر هم زیارت و هم سیاحت را تجربه می‌کنید.

یادتان باشد که شروع فصل بهار گولتان نزند و حتما یک یا دو دست لباس گرم با خودتان بردارید؛ زیرا کوهستان‌های زیادی در اطراف این شهر وجود دارند و حتی با شروع بهار هنوز هم هوا کمی سرد است.

برنامه ‌ریزی برای خرید بلیط‌ها و رزرو هتل

با توجه به شلوغی جمعیت گردشگران در تعطیلات نوروز و روزهای فصل بهار در شهرهای مختلف ایران، باید برای خرید بلیط و رزرو هتل از قبل برنامه‌ریزی کنید. در غیر این صورت ممکن است از سفر جا بمانید و با ظرفیت تکمیل شده هتل‌ها و بلیط‌ها مواجه شوید. بنابراین برای سفر در فصل بهار، باید تمام برنامه‌های لازم برای محل اقامت و وسیله سفر را از ماه بهمن و اسفند انجام دهید.

شما می‌توانید برای خرید بلیط قطار، هواپیما یا اتوبوس، به سایت‌های معتبر مراجعه کرده و با وارد کردن نام مقصد، فهرست هتل‌ها و بلیط‌ها را مشاهده کنید. در لیست هتل‌ها و بلیط‌ها، اطلاعات بلیط اتوبوس، قطار یا هواپیما و اطلاعات مربوط به هتل‌ها را با دقت بخوانید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

اگر شما هم برای تعطیلات نوروز یا هر یک از ماه‌های فصل بهار قصد سفر دارید، باید برنامه‌های لازم را از قبل بچینید. در این مطلب تعدادی از بهترین مقصدهای گردشگری در فصل بهار را معرفی کردیم. بعد از انتخاب مقصد باید محل اقامت خود را مشخص کرده و تصمیم بگیرید با چه وسیله‌ای به سفر بروید. بعد از انتخاب مقصد و وسیله نقلیه به راحتی می‌توانید به صورت آنلاین هتل و بلیط خود را رزرو کنید و به سفری دلچسب در فصل بهار بروید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید