دلیل خطا در رجیستری گوشی مسافری/ ارسال کد فعالسازی پس از بررسی
سامانه ثبت و رجیستری گوشی های تلفن همراه (همتا) در اطلاعیه ای، دلیل مشکل به وجود آمده در رجیستری برخی گوشی های مسافری را اعلام کرد.
هفته گذشته سامانه ثبت گوشیهای مسافری گمرک، امکان اتصال آنلاین به سامانه ثبت و رجیستری تلفن همراه (همتا) را فراهم کرد. با این اتصال، به محض پرداخت عوارض و ثبت موفق شناسه IMEI دستگاه تلفن همراه در گمرک، کد فعالسازی به شماره همراه مسافر پیامک میشود.
اما با وجود این امکان، چند روزی است که برخی مسافران برای رجیستری گوشی خود در سامانه گمرک، با پیام خطای «کد متناظر گمرکی برای این شناسه (IMEI) تعریف نشده است» مواجه میشوند.
به دنبال مشکل پیش آمده برای این مسافران در زمینه ثبت گوشی تلفن همراه خود در سامانه گمرک، سامانه اطلاع رسانی ثبت و رجیستری تلفن همراه (همتا)، در اطلاعیهای در این باره توضیح داد.
در این اطلاعیه آمده است: «مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه و گوشی تلفن همراه خود در سامانه گمرک، با خطای «کد متناظر گمرکی برای این شناسه (IMEI) تعریف نشده است» مواجه میشوید، به این نکته توجه داشته باشید که این خطا به دلیل آن است که شناسه IMEI دستگاه شما، پیش از برقراری ارتباط آنلاین گمرک و همتا، در گمرک ثبت و شناسه پرداخت برای آن تولید شده است. ولی بعد از برقراری ارتباط برخط (آنلاین) ، برای پرداخت عوارض آن اقدام شده است.»
همتا تاکید کرد که «اطلاعات دستگاههای این متقاضیان، بعد از بررسیهای لازم، در قالب فایل برای سامانه همتا ارسال خواهد شد و در این صورت، کد فعالسازی از طرف سامانه همتا برای آنها ارسال میشود.»
به گزارش مهر، پیش از این، اطلاعات از گمرک، به صورت دورهای و در قالب فایل برای همتا ارسال میشد اما در حال حاضر با اتصال این دو سامانه، در صورت ثبت موفق شناسه IMEI در گمرک و پرداخت عوارض، کد فعال سازی به صورت آنی، برای شماره همراه مسافر پیامک شده و کاربر تلفن همراه میتواند از طریق درگاههای سامانه همتا، دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی کند.