مهاجرت به ترکیه با روش تحصیلی

    کد خبر :909933

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل یکی از روش هایی است که با توجه به نوسانات شدید ارزی مورد توجه متقاضیان ایرانی قرار گرفته است. مهاجرت تحصیلی به ترکیه سکوی پرتاب بسیار خوبی برای دانشجویان ایرانی خواهد بود و مسیر رسیدن به کشورهای اروپایی را برای آن ها هموارتر می‌کند.

کیفیت آموزشی ارائه شده در تمامی ‌موسسات آموزش عالی کشور ترکیه در سطح بالایی قرار دارد و کلیه مراکز آموزش دولتی و خصوصی زیر نظر شورای آموزش عالی ترکیه (YOK) فعالیت می‌کنند. چندین دانشگاه معتبر در ترکیه وجود دارند که جزو بهترین دانشگاه های دنیا قرار گرفته‌اند. اگر قصد مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل را دارید، با ما در طول این مقاله همراه باشید.

شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

همان طور که می‌دانید، تحصیل در ترکیه یکی از روش های کم ریسک و مطمئن برای مهاجرت به این کشور است. مقاطع پرطرفدار در میان داوطلبان ایرانی دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند که به ترتیب 4 و 2 سال زمان خواهند برد. پذیرش در مقطع کارشناسی ترکیه بر اساس معدل مقطع دبیرستان و نمرات آزمون ورودی می‌باشد.

از مسائل مهمی ‌که هنگام مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل باید به آن توجه کرد، شرط سنی و گپ تحصیلی است. گپ تحصیلی فاصله زمانی میان دو مقطع تحصیلی می‌باشد. اگر چه که این کشور شرایطی را برای گپ تحصیلی عنوان نکرده است؛ اما شانس ورود به دانشگاه آن دسته از افرادی که دارای گپ تحصیلی کم و سن مناسب هستند به مراتب بیشتر خواهد بود.

عموماً متقاضیان برای ورود به دوره های کارشناسی باید در آزمون سَت (SAT) و یا آزمون یوس (YOS) شرکت کنند. آزمون یوس مختص آن دسته از داوطلبانی است که قصد تحصیل در رشته های پزشکی را دارند. مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه می‌تواند از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت باشد؛ اما مدارکی که در تمامی ‌آن ها مشترک است به شرح زیر می‌باشند:

♦ تکمیل فرم درخواست

♦ گذرنامه

♦ آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات

♦ مدرک زبان

♦ نمره قبولی در آزمون

♦ توصیه نامه (در صورت نیاز)

♦ انگیزه نامه (در صورت نیاز)

هزینه تحصیل در ترکیه

باید متقاضیان مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل واقع بین بوده و بدانند که هزینه های تحصیل بسته به دانشگاه و رشته متغیر بوده و تمامی ‌رشته ها دارای هزینه های تحصیل یکسان نمی‌باشند. به طور معمول، هزینه تحصیل سالانه در دانشگاه های دولتی بین 600 تا 1500 دلار و در دانشگاه های خصوصی بیش از این میزان و سالانه بین 10 هزار تا 35 هزار دلار می‌باشد.

علاوه بر این، هزینه های زندگی نیز پیش روی متقاضیان بین المللی بوده و آن ها به 400 دلار در ماه نیاز خواهند داشت. خوشبختانه، دولت ترکیه سیاست هایی را جهت جذب دانشجویان بین المللی در پیش گرفته است که طبق آن امکان تحصیل رایگان در ترکیه از طریق دریافت بورسیه های تحصیلی وجود دارد. دولت این کشور متعهد است تا کمک هزینه های متنوعی را به صورت جزئی و کامل در اختیار متقاضیان بین المللی قرار دهد.

بهترین دانشگاه ها برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه

هم اکنون نزدیک به 200 دانشگاه در کشور ترکیه وجود دارند که از بین آن ها 17 دانشگاه جزو بهترین موسسات آموزش عالی دنیا هستند. بهترین دانشگاه ها برای مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل به شرح زیر می‌باشند:

♦ دانشگاه کوچ

♦ دانشگاه استانبول

♦ دانشگاه سابانجی

♦ دانشگاه بیلکنت

♦ دانشگاه بغازیچی

♦ دانشگاه فنی استانبول

♦ دانشگاه حاجت تپه

♦ دانشگاه فنی خاورمیانه

♦ دانشگاه آنکارا

♦ دانشگاه قاضی

♦ دانشگاه اژه

ارزان ترین شهرهای ترکیه برای مهاجرت تحصیلی

هنگام مهاجرت تحصیلی به یک کشور جدید علاوه بر هزینه های تحصیل، ارزان ترین شهرهای کشور مقصد برای زندگی نیز اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کنند. زندگی در شهرهای ارزان می‌تواند هزینه های زندگی را تا میزان قابل توجهی کاهش دهد. ارزان‌ترین شهر ترکیه برای تحصیل شامل موارد زیر می‌شوند:

♦ قونیه

♦ قیصریه

♦ دیاربکر

♦ اسکی شهیر

♦ سیواس

♦ ارزروم

♦ ترابزون

♦ شانلی اورفه

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل با لتسگویونی

پروسه اپلای و پرداخت هزینه‌های آن کاری بسیار زمان‌بر و بوده و در برخی موارد دارای پیچیدگی هایی نیز می‌باشد. هزینه های اپلای با توجه به دانشگاه‌های مختلف متفاوت است. اگر شما بخواهید برای چند دانشگاه به صورت همزمان درخواست پذیرش داشته باشید، باید این هزینه را چند مرتبه پرداخت کنید. بدون شک داشتن یک راهنما و مشاور می‌تواند نگرانی های شما را تا حد زیادی کاهش دهد.

موسسه لتسگویونی برای راحت‌تر کردن مسیر مهاجرت تحصیلی به ترکیه طرح اپلای رایگان را به داوطلبان ارائه می‌دهد. این موسسه یکی از معتبرترین موسسات اعزام دانشجو است که با دانشگاه‌های مختلفی همکاری بین المللی دارد. دانشگاه های طرف قرارداد مجموعه lets go uni هزینه‌ای را برای اپلای یا همان درخواست پذیرش از متقاضیان معرفی شده از سوی این مجموعه دریافت نخواهند کرد.

وب سایت: letsgouni.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید