ترید یا معامله ارز دیجیتال چیست؟

    کد خبر :891220

ترید ارز دیجیتال به معامله یا همان خرید و فروش ارز های دیجیتال می گویند که هدف آن کسب سود از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال است. در بازار ارز دیجیتال، اصطلاح ترید کردن (Trading) بیشتر به معاملات اشاره می کند که در مدت کوتاهی انجام می شوند و در آنها معامله گر از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال سود به دست می آورد. روشهای متفاوتی برای ترید ارز دیجیتال وجود دارد. در هرکدام از این روش ها می توان در بازههای زمانی کوتاه مدت و یا بلند مدت سود کسب کرد. در ادامه به توضیح این مطلب می پردازیم.

تریدر ارز دیجیتال کیست؟

تریدر ارز دیجیتال به کسی می گویند که در بازار رمز ارز به خرید و فروش ارزهای دیجیتال میپردازد. تریدرها، سعی می کنند که در روندهای صعودی و یا حتی نزولی بازار رمز ارزها سود به دست آورند. سرعت معاملههای آنها بسیار سریعتر از سرمایهگذاران است. آن ها درصدد کسب سود کمتری از هر معامله می باشند زیرا بیشتر آنها به صورت همزمان چندین سهم را معامله میکنند. درآمد اصلی تریدرها از همین سودهایی است که در بازههای زمانی کوتاه مدت از نوسانات رمز ارزها مثل بیتکوین یا  آلتکوینها دریافت میکنند.

در طرف دیگر، معاملههایی وجود دارند که  با اهداف دریافت سود در بلند مدت انجام می شوند. این نوع معامله ها را سرمایهگذاری می نامند. بسته به اینکه شما چه شرایط و اهدافی دارید، می توانید در بازار ارزهای دیجیتال تریدر و یا سرمایه گذار باشید.

اقدامات لازم برای ترید ارزهای دیجیتال

ابتدا برای شروع ترید باید در یک صرافی ارز دیجیتال معتبر، یک حساب کاربری ایجاد کنید. با توجه به قوانین و شرایط صرافیها، لازم است که مراحل ثبت نام در صرافی را به ترتیب انجام دهید. برای فعال سازی حساب کاربری خود در صرافی ابتدا باید کیف پول خود را انتخاب کنید و سپس احراز هویت نمایید. هم از صرافی های ایرانی و هم از صرافی های خارجی می توانید برای این کار استفاده کنید. البته در بعضی از صرافی های خارجی مثل بایننس، به دلیل تحریم های مالی ایران نمی توان با هویت ایرانی در آن ها ثبت نام کرد.

شما با داشتن حساب کاربری فعال در صرافی ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی، بهسادگی میتوانید ترید کنید. به عنوان مثال، میتوانید دلار را با ارز دیجیتال بیت کوین معامله نمایید. شما در این صرافیهای آنلاین می توانید داراییهای خود را مدیریت کنید.

آموزش ارزهای دیجیتال

شما می توانید در بازار ارزهای دیجیتال  ترید و یا سرمایه گذاری کنید. به طور کلی برای انجام این کار شما باید اطلاعات زیادی کسب کنید. یعنی با توجه به شرایط بازارهای مالی که در آنها سرمایهگذاری کردهاید، از ابزارهای تحلیلی متفاوتی برای معاملات خود استفاده کنید. شما می توانید از تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال، برای بررسی بازار و پیشبینی قیمت ارزهای دیجیتال استفاده کنید. برای این کار باید اخبار و اطلاعات آموزشی زیادی کسب نمود. استفاده از فضای مجازی و سایت هایی که در این زمینه فعال هستند کمک فراوانی می کند. وب سایت آرن کریپتو https://arencrypto.com یکی از سایت های ایرانی است که در زمینه آموزش ارزهای دیجیتال مطالب زیادی دارد. همچنین این سایت به تحلیل و بررسی بازار ارزهای دیجیتال می پردازد و شما می توانید از اخبار، اطلاعات و آموزش های آن استفاده کنید.

 

 

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید