اتحادیه اروپا حضور روس‌ها در بازار ارز دیجیتال را ممنوع کرد

    کد خبر :945340
اتحادیه اروپا حضور روس‌ها در بازار ارز دیجیتال را ممنوع کرد

اتحادیه اروپا در بسته هشتم تحریم‌های خود علیه روسیه که روز پنجشنبه تصویب شد، ممنوعیت گسترده‌ای را برای ارائه خدمات ارز رمزنگاری‌شده به روس‌ها وضع کرده است.

این اقدام جدید اتحادیه اروپا محدودیت‌هایی را که از ماه آوریل علیه روسیه اعمال شده بود، تشدید می‌کند.

در بیانیه مطبوعاتی منتشرشده در وب‌سایت کمیسیون اروپا آمده است: تحریم‌های موجود در مورد دارایی‌های رمزارز با ممنوعیت همه کیف‌پول‌ها، حساب‌ها، یا خدمات نگهبانی دارایی‌های رمزنگاری‌شده، صرف‌نظر از مقدار کیف پول (که قبلاً تا سقف 10 هزار یورو مجاز بود) تشدید شده است.

بر اساس این گزارش، پس از خروج ویزا و مسترکارت از بازار روسیه در اوایل سال جاری میلادی و قطع ارتباط برخی بانک‌های این کشور با سیستم پرداخت جهانی سوئیفت، ارزهای دیجیتال، به‌ویژه استیبل کوین دلار USDT، به یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای انتقال پول به خارج از کشور برای روس‌ها تبدیل شد.

فوربس روسیه روز پنجشنبه در گزارشی نوشت که اپراتورهای خدمات رمزارز که مقر آنها در اتحادیه اروپا است، ممکن است مجبور شوند انجام تراکنش با روس‌ها را متوقف کنند، مگر اینکه مشتریان ساکن این اتحادیه باشند.

این نشریه هشدار داد که پلت‌فرم‌های خارج از اتحادیه اروپا نیز ممکن است از این روند پیروی کنند. پس از اینکه بلوک اتحادیه اروپا محدودیت 10000یورویی را در آوریل معرفی کرد، شرکت بایننس که در ایالات متحده ثبت شده است و یکی از محبوب‌ترین صرافی‌ها بین روس‌ها محسوب می‌شد، همین اقدام را اتخاذ کرد.

تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید