ربودن دختر سفیر و تنش بین‌ افغانستان‌ و‌ پاکستان‌

    کد خبر :828515

به دنبال ربوده شدن دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد و شکنجه وی روابط دو کشور وارد مرحله جدیدی از تنش‌ها شده است، سفیر پاکستان در کابل به وزارت خارجه افغانستان فرا خوانده شد و اعتراض شدید دولت کابل به وی ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه افغانستان امروز شنبه اعلام کرد که منصوراحمدخان را در رابطه به ربوده شدن سلسله علی خیل دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد احضار و اعتراض شدید این وزارت را به وی اعلام کرده است.

وزارت خارجه افغانستان از سفیر پاکستان خواسته است که این اعتراض وزارت خارجه افغانستان را به اسلام آباد ابلاغ کند و از وی خواسته است که پاکستان هرچه فوری در شناسایی و بازداشت عاملان این رویداد اقدام و مطابق میثاق‌های بین المللی امنیت و مصئونیت کامل دیپلمات‌های افغان را تأمین کند.

سلسله علی خیل دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد دیروز جمعه که برای خرید به یکی از مغازه‌های شهر اسلام آباد رفته بود، در مسیر بازگشت به منزل توسط افراد ناشناس ربوده و پس از شکنجه شدید در جاده رها شده بود.

در چند ماه گذشته روابط کابل و اسلام آباد بشدت پر تنش شده است، امر الله صالح معاون رییس جمهوری افغانستان نیروی هوایی ارتش پاکستان را متهم کرد که به سربازان افغانی در گذرگاه اسپین بولدک حمله کرده است و به اسلام آباد هشدار داد، روز گذشته نیز اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان در نشست ازبکستان اعلام کرد که گروه‌هایی در پاکستان ویرانی افغانستان را جشن می‌گیرند.

غنی افزود: ۱۰ هزار تروریست خارجی طی روز‌های گذشته وارد خاک افغانستان شده اند و در کنار طالبان با دولت کابل در حال جنگ هستند که این مسئله روابط دو کشور را پر تنش کرد ه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید