سایت وزارت دفاع روسیه هک شد

    کد خبر :828209

حمله منع سرویس، نوعی حمله سایبری است که در آن هکر‌ها تلاش می‌کنند با حجم غیرمعمول ترافیک داده به یک شبکه هجوم ببرند تا آن را فلج کنند و از دسترس خارج کنند.

به گزارش فارس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سایت این وزارتخانه هدف حمله منع سرویس از خارج از این کشور قرار گرفته، اما در حال حاضر به عملکرد عادی خود بازگشته است.

بر اساس اعلام این وزارتخانه، این حمله حدود ساعت ۱۰ صبح امروز (به وقت محلی) رخ داد و دسترسی برخی از کاربران را با مشکل مواجه کرد، اما به زیرساخت فناوری اطلاعات سایت وزارت دفاع روسیه آسیبی وارد نشد.

به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، این وزارتخانه افزود پایگاه اینترنتی آن بعد از حدود دو ساعت، ساعت ۱۲ و ۵۵ دقیقه، فعالیت عادی خود را از سر گرفت.

طبق این گزارش، اداره امنیت این وزارتخانه در حال حاضر در تلاش برای بررسی هر گونه اثر سوء این حمله است.

خبرگزاری رویترز هم به نقل از خبرگزاری دولتی «تاس» روسیه گزارش داد در پی این حمله، سایت وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) از دسترس خارج شد.

حمله منع سرویس، نوعی حمله سایبری است که در آن هکر‌ها تلاش می‌کنند با حجم غیرمعمول ترافیک داده به یک شبکه هجوم ببرند تا آن را فلج کنند و از دسترس خارج کنند.

در گزارش وزارت دفاع روسیه به جز ذکر این که منبع حمله خارجی بوده، به طرف مشخصی اشاره نشده است.

روسیه بار‌ها هدف اتهام‌زنی آمریکا در خصوص انجام حملات سایبری قرار گرفته، این در حالی است که این کشور بار‌ها اعلام کرده خودش نیز هدف چنین حملاتی بوده و از آمریکا خواسته برای مقابله با این حملات با یکدیگر همکاری کنند، اما به گفته مسکو، واشنگتن این درخواست‌ها را بی‌جواب گذاشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید