‍‍‍ 7 مورد از قویترین تفنگ های دستی تمام دوران! (عکس)

    کد خبر :681015

تفنگ دستی نمونه ای از تسلیحات گرم است که در مقایسه با دیگر جنگ افزارهای مشابه اندازه کوچکتری دارد و پس از شلیک نیز، کاربر لگد کمتری را احساس خواهد کرد.

در ادامه با تعدادی از قویترین مدل های این خانواده طی تمام دوران آشنا می شویم:

اسميت اند وسون .44 مگنوم

اسميت اند وسون .44 مگنوم يك تفنگ دستي همه فن حريف است كه سابقه آن به سال 1971 و استفاده كلينت ايستوود از اين سلاح در فيلم جنايي هري كثيف باز مي گردد. امروزه با گذشت نزديك به نيم قرن از توليد اسميت اند وسون .44 مگنوم، اين سلاح همچنان در گروه قدرتمندترين تفنگ هاي دستي دنيا طبقه بندي مي شود.

مهمات مورد استفاده به منظور از پاي درآوردن حيوانات بزرگي نظير خرس، گوزن و يا گاوميش عملكرد قابل قبولي دارند. علاوه بر اين ديده شده است كه گلوله هاي سازگار با اسميت اند وسون .44 مگنوم، قادر به سوراخ كردن صفحات فولادي نيز بوده اند.

 


اسميت اند وسون .500

اگر بخواهيم سلاحي را با توجه به قدرت متوقف سازي آن (قابليت يك جنگ افزار براي ناتوان سازي هدف خود كه مي تواند حيوان و يا انسان باشد) قضاوت كنيم، قطعا اسميت اند وسون .500 يكي از ترسناك ترين تفنگ هاي روي كره زمين خواهد بود. اين محصول با كاليبر 12.7 ميلي متر، مي تواند اهداف خود را به سرعت از پاي درآورد و از اپراتور تحت موقعيت هاي بحراني محافظت كند.

در سال 1971، كمپاني اسميت اند وسون با حجم بالایی از سفارشات مربوط به مدل 29 مجهز به فشنگ هاي كاليبر .44 مگنوم رو به رو شد كه از پس تامين آن بر نمي آمد. اين موضوع باعث شد تا به دليل عرضه كم و همچنين تقاضاي بالا، مدل هاي 29 موجود در كمپاني با 2 الي 3 برابر قيمت خرده فروشي اصلي خود به فروش برسند. پس از اين، كمپاني با توليد اسميت اند وسون .500 توانست لقب قدرتمندترين اسلحه را به محصول جديد خود اختصاص دهد.

 


اسميت اند وسون XVR 460 مگنوم

اسميت اند وسون XVR 460 مگنوم ركورد دار يكي از بهترين تفنگ هاي دستي توليد شده تا به امروز است. طبق گزارش هاي به دست آمده، گلوله هاي سربي اين محصول مي توانند با سرعت خارق العاده 701 متر بر ثانيه به سوي هدف خود حركت كنند. علاوه بر اين امكان نصب انواع دوربين و تجهيز آن به دو پايه هاي حرفه اي نيز وجود خواهد داشت.

به گزارش عصرایران؛اين مدل به عنوان يك رولور مخصوص شكار و دفاع براي استفاده در آفريقا و آلاسكا طراحي شد و توسعه يافت. براي آن كه چنين برنامه اي به خوبي محقق شود، XVR 460 مگنوم بر پايه يكي از بزرگترين و قويترين فريم هاي كمپاني ساخته شد كه تحت عنوان فريم- ايكس شناخته مي شود.

 


دزرت ايگل مگنوم ريسرچ كاليبر .50

دزرت ايگل يك پيستول نيمه خودكار است كه توسط كارخانه مگنوم ريسرچ آمريكا ساخته شد و با استفاده از گاز فشنگ مسلح مي شود. آنچه كه اين محصول را تبديل به سلاحي با محبوبيت بالا كرد، حضور آن در فيلم هاي سينمايي مختلف از جمله غارتگر و قفل، انبار و دو بشکه باروت بود.

اين سلاح تا سال 1995 در صنايع نظامي رژيم صهيونيستي ساخته مي شد و از آن پس مگنوم ريسرچ به طور مشترك همراه با جنرال داینامیکس اقدام به توليد آن كردند.

 


مگنوم ريسرچ BFR

مگنوم ريسرچ BFR نيز يك رولور قوي ديگر به شمار مي رود كه توسط شركت مگنوم ريسرچ ساخته شده است. اين محصول با استفاده از فولاد ضد زنگ و در انواع كاليبرهاي بزرگ مانند اسميت اند وسون مگنوم .500 توليد شد. واژه BFR كه در نام اين سلاح ديده مي شود، مخفف Big Frame Revolver به معناي رولور فريم بزرگ است.

مگنوم ريسرچ BFR با كاليبر .450 Marlin مي تواند گلوله اي را با سرعت 552 متر بر ثانيه به سمت هدف شليك كند. اين قابليت باعث شده تا سلاح مذكور تبديل به سلاحي قوي شود و به محبوبيت زيادي ميان نيروهاي نظامي، مامورين اجراي قانون و ديگر مصرف كنندگان بازارهاي نظامي دست يابد.

 


تامسن/ سنترG2 Contender

اين پيستول در سال 1967 توسط كارخانه تامسن/ سنتر آرمز معرفي شد و از آن جايي كه داراي قطعات قابل تعويض با برادر بزرگتر خود يعني تفنگ شكار تامسن/ سنتر است، قابليت هاي زيادي را در اختيار اپراتور خود قرار مي دهد. G2 Contender مي تواند به فشنگ هايي با كاليبر متنوع از جمله .22 LRو يا .45-70 Government تجهيز شود.

لازم به ذكر است كه نمونه اصلي از Contender، نسل يكم يا همان G1 نام داشت و در سال 1998 با نسل دوم از اين سلاح هاي قدرتمند (G2) جايگزين شد. نسل دوم از نظر ظاهري شباهت زيادي به نسل يكم دارد اما سيستم ماشه در آن مقداري متفاوت و به روز رساني شده است.


روگر سوپر ردهاوك

روگر سوپر ردهاوك يكي ديگر از تفنگ هاي قدرتمندي است كه اين ليست بدون نام آن ارزشي نخواهد داشت. سوپر ردهاوك خط توليد رولورهاي مگنوم است كه براي نخستين بار توسط شركت روگر در سال 1987 راه اندازي شد. تفنگ مذكور در اواخر همين سال با فشنگ هاي كاليبر .44 مگنوم و در دو مدل با لوله هايي به طول 19 و 24 سانتي متر معرفي شد. نمونه نهايي از اين محصول نيز با استفاده از فولاد ضد زنگ و در رنگ هاي مختلف ساخته شد.

با وجود آن كه قرار بود طبق برنامه ريزي هاي انجام شده به دنبال ساخت سوپر ردهاوك توليد ردهاوك اصلي متوقف شود، اين محصول تا سال 2018 در وضعيت فعال باقي ماند. دليل اين موضوع نيز تمايل بسياري از مصرف كنندگان نظامي و واحدهاي پليس به استفاده از نمونه هاي كلاسيك كمپاني روگر عنوان شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید