۹۱ گود «پرخطر» در تهران

    کد خبر :505517
وضعیت گودهای تهران

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران از ساماندهی و تعیین تکلیف ۵۸ گود پایتخت در یک سال گذشته خبر داد.

مهدی صالحی با اشاره به آخرین وضعیت گودهای تهران گفت: شورای اسلامی شهر تهران در آذرماه سال ۹۶ معاونت شهرسازی را مکلف به شناسایی و تعیین تکلیف گودهای فاقد عملیات عمرانی شهر تهران کرد و در بهمن ماه همان سال، ۲۷۹ گود شناسایی شد.

وی با بیان اینکه از آن تاریخ تا کنون ۵۸ گود تعیین تکلیف شده و به تراز صفر-صفر رسیده‌اند، ادامه داد: در حال حاضر ۲۲۱ گود فاقد عملیات عمرانی در پایتخت داریم که ۴۵ مورد آن‌ها متعلق به دستگاه‌های دولتی است. همچنین از مجموع گودهای فاقد عملیات، ۹۱ گود «پرخطر» و بیش از ۴۰ گود «میان خطر» محسوب می‌شوند.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اشاره به تکلیف شهرداری تهران طبق بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون اساسی نسبت به ایمن سازی گودهای پرخطر گفت: یکی از چالش‌های ما در حوزه گودها مربوط به دستگاه‌های دولتی است؛ متاسفانه شهرداری برای پایدارسازی و ایمن سازی گودهای پرخطر ردیف اعتباری ندارد و باید از بخش‌های دیگر در این زمینه هزینه کند.

صالحی در پاسخ به این سوال که طبق قانون، شهرداری می‌تواند با احتساب جریمه هزینه پایدارسازی را از مالک دریافت کند، تصریح کرد: در این خصوص، سوال این است که هزینه چه زمانی پرداخت می‌شود؟ یک سال، دوسال یا پنج سال؟ شهرداری برای آن که بتواند هزینه پایدارسازی را از مالک بگیرد، در مرحله اول باید طرح دعوا کند تا بعد از چند سال به حق خود برسد.

به گزارش ایسنا، بنا براعلام شهرنوشت، وی در پایان به مهم‌ترین گودهای پرخطر تهران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر گود برج میلاد و گود متعلق به بانک صادرات در خیابان ستاری از مهم‌ترین گودهای پرخطر محسوب می‌شوند که عملیات ایمن‌سازی و پایداری سازی آن‌ها از سوی شهرداری مناطق ۲ و ۵ در حال انجام است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید