۷ خط قرمز در روابط عاطفی

    کد خبر :1056195
۷ خط قرمز در روابط عاطفی

در هر رابطه عاطفی ای حتی با وجود عشق زیاد و پیوندی مستحکم میان طرفین رابطه، کوتاه نیامدن از برخی خط قرمزها ضروری است.

گرچه عشق هیچ حد و مرزی ندارد اما تعیین و حفظ برخی چارچوب ها و محدودیت ها در رابطه برای حفظ احترام متقابل، استقلال شخصی و سلامت روان اهمیت زیادی دارد.

در ادامه با مهم ترین این خط قرمزها آشنا خواهیم شد.

۱- برای فضای شخصی خود احترام قائل باشید

در ابتدای رابطه عاطفی ما دوست داریم هر لحظه از وقت خود را در کنار عشق جدیدمان سپری کنیم و احساس می کنیم هرگز از او خسته نمی شویم. اما با گذشت زمان اهمیت مقوله ی فضای شخصی برایمان روشن می شود.

داشتن فضای شخصی به این معنی نیست که شما شریک عاطفی تان را دوست ندارید، بلکه معنایش این است که شما برای فردیت یکدیگر احترام قائل هستید. هر دوی شما به زمانی برای سرگرمی های خود، وقت گذرانی با دوستان خود یا تجدید قوای روحی با خلوت کردن با خود نیاز دارید.

۲- هویت خود را حفظ کنید

تا به حال پیش آمده در رابطه عاطفی تان احساس کنید که از خودتان دور شده اید؟ ما گاهی در روابط عاطفی خود شروع به تغییر دادن خود می کنیم تا خود را در دنیای شریک عاطفی مان بگنجانیم و در این مسیر خود واقعی مان را فراموش می کنیم.

اما حفظ هویت خود حتی در رابطه عاطفی هم بسیار ضروری است. نظرات، علائق و رویاهای شما دقیقاً به همان اندازه ی شریک عاطفی تان اهمیت دارد.

اجازه ندهید عشق باعث شود خود واقعی تان را از یاد ببرید. حفظ هویت خود باعث رابطه عاطفی تان مستحکم تر و متعادل تر شود.

۳- داشتن استقلال مالی اهمیت زیادی دارد

حتی اگر شما و شریک عاطفی تان تصمیم گرفتید که در هزینه ها با یکدیگر شریک شوید هم داشتن استقلال مالی ضروری است. مسأله صرفاً این نیست که از خودتان پولی داشته باشید، بلکه این هم هست که بتوانید احساس امنیت و قدرتمندی کنید.

پژوهش ها نشان داده اختلافات مالی یکی از مهم ترین عوامل جدایی است؟ بسیار مهم است که شما و شریک عاطفی تان بتوانید باهم به شکلی راحت و صریح درباره ی مسائل مالی صحبت کنید بدون آنکه احساس تهدید یا کنترل شدن کنید.

مسأله بر سر حفظ احترام متقابل و داشتن درک در مورد مسائل مالی در رابطه عاطفی است.

۴- داشتن گفتگوی سالم ضروری است

در رابطه عاطفی ما اغلب تصور می کنیم که شریک عاطفی مان از احساس و احوال ما باخبر است. اما همیشه اینگونه نیست. همه ی ما انسان هستیم و قدرت خواندن فکر یکدیگر را نداریم.

اگر درباره ی احساسات خود به درستی با یکدیگر صحبت نکنیم، یک سوء تفاهم کوچک می تواند تبدیل به یک دعوای تمام عیار شود.

به خاطر داشته باشید که ابراز احساسات، ترس ها و انتظارات خود هیچ ایرادی ندارد. مسأله صرفاً بر سر صحبت کردن نیست، بلکه گوش دادن و درک یکدیگر هم مهم است. چرا که یک رابطه ی مستحکم و پر از عشق بر همین ها استوار می شود.

۵- هرگز از حفظ احترام تان کوتاه نیایید

هر چقدر هم که شریک عاطفی تان را چقدر دوست داشته باشید، هرگز نباید اجازه دهید به شما بی احترامی کند. پای ارزش و احترام تان بمانید و از آن دفاع کنید. شاید کار ساده ای نباشد اما به طور حتم ضروری است.

شما باید در رابطه عاطفی خود احساس ارزشمندی و دوست داشته شدن کنید، نه احساس حقارت و بی اهمیت بودن.

۶- تفاوت هایتان را بپذیرید

طبیعی است که شما و شریک عاطفی تان تفاوت هایی با یکدیگر داشته باشید. هیچ دو نفری در دنیا عیناً مانند هم نیستند. ممکن است تصور کنید که شما و شریک عاطفی تان باید در مورد همه چیز باهم موافق باشید، اما حقیقت این است که همین تفاوت ها می تواند رابطه عاطفی شما را جالب و پویاتر کند.

بسیار مهم است که به تفاوت های یکدیگر احترام بگذارید و سعی نکنید شریک عاطفی تان را تغییر دهید و به شکل ایده آل تان درآورید. به جای این کار، به تفاوت های میان تان به چشم فرصتی برای یادگیری و رشد در کنار یکدیگر نگاه کنید.

۷- روابط دوستی تان را حفظ کنید

ما وقتی به کسی علاقه می شویم، آن شخص به تمام دنیای ما تبدیل می شود. همین امر ممکن است باعث شود از دوستان خود غافل شویم. اما حفظ روابط دوستی خود در خارج از رابطه عاطفی اهمیت زیادی دارد.

دوستان تان برای شما حکم یک سیستم حمایتی دارند و می توانند نگاه متفاوتی به زندگی به شما دهند. بنابراین حتی اگر عمیقاً عاشق شده اید هم دوستان نزدیک تان را از دست ندهید. آن ها غنای منحصر به فردی به زندگی شما می بخشند.

 روزیاتو

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید