۴۹۰۰میلیارد تومان سهم طرح تحول سلامت از یارانه ها

    کد خبر :464468

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ضمن تشریح جزئیات بودجه وزارت بهداشت، گفت: ۴۹۰۰ میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها برای اجرای طرح تحول سلامت تامین می‌شود.

حیدرعلی عابدی، در تشریح دستور کار روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اظهارداشت: دستور کار کمیسیون پیرامون وضعیت بودجه سال ۹۸ وزارت بهداشت بود.

وی افزود: بودجه هزینه های عمومی وزارت بهداشت ۲۹ هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان پیش بیینی شده است که ۱۶ هزار میلیارد تومان برای دانشگاه های بهداشت و درمان، ۵۵۰۰ میلیارد تومان برای دانشگاه‌های علوم پزشکی، همچنین ردیف بهداشت و درمان حدود ۵ هزار میلیارد تومان، یک درصد ارزش افزوده حدود ۲۳۰۰ میلیارد تومان و ردیف های متفرقه نیز ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

عابدی ادامه داد: درآمد اختصاصی وزارت بهداشت هم شامل تشخیص و درمان می‌شود که قسمت اعظم آن را باید بیمه تامین اجتماعی یا بیمه سلامت پرداخت کنند. از این رو بودجه اختصاصی وزارت بهداشت ۴۰ هزار میلیارد تومان است و برای بخش‌های مختلفی چون آموزش و پژوهش، بهداشت و درمان در نظر گرفته شده است. همچنین ۴۹۰۰ میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها برای اجرای طرح تحول سلامت تامین می‌شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، خاطر نشان کرد: بودجه تملک و دارایی وزارت بهداشت نیز یک درصد ارزش افزوده حدود ۴ هزار میلیارد تومان دیده شده و بقیه موارد نیز حدود هزار میلیارد تومان است. مجموع درآمدهای تملک و دارایی وزارت بهداشت ۵هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که صرف ساخت مراکز بهداشتی و درمانی، بیمارستان ها و سایر مراکزی که خدمات بهداشتی درمانی ارائه می‌کنند، خواهد شد.

به گزارش مهر، وی افزود: نکته قابل توجه در این بخش از بودجه این است که شاید در وزارت‌خانه‌های دیگر این بخش تملک و دارایی تخصیص پیدا نکند اما در وزارت بهداشت حتما محقق خواهد شد. این موارد شمای کلی بودجه وزارت بهداشت بود که در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

عابدی گفت: متاسفانه وقت کافی برای بررسی پیشنهادات بودجه ۹۸ وزارت بهداشت وجود نداشت، به همین دلیل در جلسه آتی کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید