۴۰ هنرمندی که کیک تولدشان را بریدند

    کد خبر :258615

موسسه هنرمندان پیشکسوت برای ۴۰ نفر از هنرمندان متولد فروردین‌ماه جشن تولد گرفت.

به گزارش ایسنا: در مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولدین فروردین‌ماه که امروز ۲۱ فروردین‌ماه در مجموعه باغ زیبا برگزار شد، ۴۰ نفر از ۸۱ هنرمند پیشکسوت عضو این موسسه در روز تولدشان جشن گرفته شد.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در این مراسم بیان کرد: این جشن تولدها فرصتی است که حداقل سالی یک بار هنرمندان را زیارت کنیم. فروردین‌ماهی‌ها خصایص خاصی دارند و برای تمام فصول هستند. هر وقت اراده کنند تابستانی و هر وقت بخواهند کسی را تحویل نگیرند، زمستانی می‌شوند.

سیدعباس عظیمی بعد از خواندن خصایص متولدین فروردین‌ماه افزود: تعداد هنرمندان فروردین‌ماهی نسبت به ماه‌های دیگر خیلی بیشتر است. ۸۱ نفر هنرمند متولد فروردین‌ماه عضو این موسسه هستند که امروز در خدمت ۴۰ نفر از آن‌ها هستیم. در واقع این هنرمندان هستند که به موسسه اعتبار می‌دهند و اگر فعالیت و حمایت اعضای آن نباشد باید فاتحه موسسه را خواند زیرا وجه تمایز این موسسه با دیگر موسسات در همین است به همین دلیل هر جا که صلاح می‌دانید از آن حمایت کنید.

او ادامه داد: این موسسه در چارچوب وظایف خودش عمل می‌کند و مصوبه آن زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین و تصمیمات براساس اعضای هیأت مدیره گرفته می‌شود. برخی می‌گویند چرا همه پیشکسوتان و هنرمندان عضو این موسسه نیستند، باید بگویم اگر این طور بود لازم نبود که موسسه‌های دیگر مثل صندوق اعتباری هنر تشکیل شوند. موسسه هنرمندان پیشکسوت هنرمندان بالای ۶۰ سال را پوشش می‌دهد و قرار است در آن از نخبگان پیشکسوت هنری تقدیر شود که ۷۵۰ عضو دارد.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با بیان اینکه اگر دوستان خارج از گود نمی‌توانند به این موسسه کمک کنند چوب لای چرخ آن نگذارند، گفت: ما مدینه فاضله نیستیم و این موسسه با مشقت پا گرفته و اگر قرار است کسی اظهارنظر کند باید اعضای آن باشند.

عظیمی همچنین بیان کرد: برخی درباره تغییرات اعضای هیأت مدیره جدید احساس نگرانی کرده‌اند که باید بگویم اعضای هیأت امنای این موسسه نماینده دستگاه‌های مختلف هستند که با توجه به تغییرات در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها نماینده‌های جدید معرفی می‌شوند.

او همچنین با بیان اینکه خبر خوبی برای اعضا داریم، گفت: هدیه اعضای این موسسه امسال افزایش پیدا می‌کند و مابه‌التفاوت هدیه‌ای که امروز به هنرمندان داده می‌شود به حسابشان واریز می‌شود اما درباره رقم آن صحبت نمی‌کنم.

در ادامه این مراسم ژاله علو، پری صابری، غلامرضا ملک عراقی، درویش رضا منظمی، میثاق امیر فجر، اکبر صادقی، اصغر رفیعی جم،کاظم هژیر آزاد، یونس آبسالان، ابراهیم نظری سنگرودی، علی اصغر مصور زاده، سیدکمال میرطیبی، انسیه شاه حسینی،محسن دلجو، حسن آهنگران، اسماعیل نیکبخت زاویه، احمد نجفی،امیر همتی، فاطمه راکعی، بهروز کریمی، ولی شیراندامی، جمشید هاشمپور، محسن کوهستانی، محمدمهدی علی محمدی، هادی مرزبان، خسرو حکیم رابط، حسین زمرشیدی، جواد افشین نژاد، علی اکبر شکارچی، محمدهادی گلریز خاتمی، مرتضی کاشی تراش اصفهانی، غلام آق، عنایت بخشی، افشین بختیار، دلاور هاشم لو، ژرژ پطرسی، رضا صابری، یوسف پوریا، عباس راحمی پور، سیروس ابراهیم زاده، جمشید جهانزاده، محمود فرهمندبافی، علیرضا کریمی تبریز، هاشم محققی فرد، رضا شفیعیان، آتش تقی پور، فریده سپاه منصور، منصور وفایی، عبدالصمد حاج صمدی، حسین خواجه امیری، سیمین غانم، جاوید مجلسی،حسین زندباف، سهراب سلیمی، محمدعلی کشاورز، اسماعیل سلطانیان، محمدعلی بهمنی، سیدمحمد میرزمانی، مرتضی صفاریان، مرشد حسن میرزاعلی هنرمندان پیشکسوت متولد فروردین‌ماه تقدیر شدند.

حسین زمرشیدی فعال حوزه معماری سنتی بعد از آنکه لوح تقدیر خود را دریافت کرد به درخواست عظیمی پشت میکروفن قرار گرفت و گفت: در جشنواره خوارزمی و در بین ۴۹ کشور شرکت‌کننده من به عنوان مدل‌سازی در هنرهای معماری سنتی ایران و مدون‌سازی آن با رویکرد هنرهای قدسی ایران برگزیده شدم.

همچنین هنگامی که ژرژ پطرسی گوینده و دوبلور برای گرفتن لوح تقدیر خود به روی صحنه آمد عظیمی از او خواست درباره دوبله «رابین‌هود» صحبت کند و او نیز گفت: رابینهود هوو من شده است و هر جا که می‌روم درباره آن صحبت می‌شود اما حقیقتا کار زیبایی بود و اعضای آن زیر نظر مرحوم رسول‌زاده با عشق تمام کار کردند و اگر به گوش همه خوب می‌آید به دلیل عشق به کار بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید